Onsdagsbilder

Nej, det är inte folktomt överlag på den här terrassen, jag passade på att ta en bild då det var tomt för en stund.

Härligt väder fastän temperaturen enligt telefonen bara var +12 i morse. Det blev varmare längs med dagen, och mig stör inte ens blåsten för i dag var den inte bitande kall.
Drack kaffe och åt chokladkaka med en vän här, tack Mia för det!

Sedan cyklade jag ner till Skeppsbron och bodarna, hade en timme tid på mig innan jag skulle på ett jobbuppdrag för lokaltidningen. Kollade Galleri Saltbodans nyaste utställning.
En bild från den finns också på Bloglovisas sida, som jag modererar.

Många fina små tavlor finns utställda i Galleri Saltbodan.

På väg till restaurang Kapellet, där intervjun för nästa veckas tidning gjordes, cyklade jag förbi svenska högstadiet. Där har jag själv gått i skola. Även om byggnaden inte är vacker, och de senaste åren haft stora problem med inomhusluften, känns det lite vemodigt att den nu jämnas med marken.

”Nu ska hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort”…

 

19 reaktioner på ”Onsdagsbilder

      1. Som du skrev var det en hel del problem i skolan. Och säkert byggs en ny, dock dagens arkitektur ofta är rätt så trista. 😩

  1. Undrar hur länge du fick vänta tills caféet var folktomt… och gatan;-)
    Här hade SMHI haft helt fel med sin prognos. Vi kunde njuta av sommarens varmaste dag – 24,5 som mest och ingen blåst och regn för första gången på en hel vecka. Bara en så’n sak…

    1. Grattis till det fina vädret! Vi hade regn måndag-tisdag, sol onsdag och verkar bli fint även i dag.
      Jag väntade faktiskt en dryg halvtimme innan borden var tomma för en stund så jag kunde ta en bild utan att folk tittade misstänksamhet på mig, ”varför fotograferar hon… hamnar man på hennes blogg nu”, typ 😀

  2. Nog är det underligt att man med all teknik som finns i dag inte kan bygga skolor och annat som håller en sådan standard att folk kan vistas i dem. Det är en stor skam tycker jag!!
    Kram, Ingrid

  3. Underbart att kunna cykla, speciellt då du bor i en sådan liten stad. Själv cyklar jag inte längre på grund av mitt knä, men har gjort det hela mitt liv och jag arbetade på gymnasiet i en liten stad, Köping, i 20 år. Lätt och behändigt att ta sig snabbt överallt. Nu hoppas jag att jag har kunnat logga in på WordPress för att kunna göra kommentaren. Ha en skön midsommar! kram

    1. Kommentaren kom fram – tack! Jag måste dock godkänna alla manuellt, så ibland dröjer det lite innan de syns.
      Visst är det härligt att cykla, man får lite motion också 🙂
      Skön midsommar till dig också!

Kommentera

