Lördagsbilder

Hej och hå! Jag brukar skriva ett inlägg per dag och nu är jag ute i grevens tid 😀
Jag steg upp klockan sju i morse, skrev två artiklar, tog en dusch och åkte sedan iväg med två kollegor till Liljendaldagarna. Alltså Liljendahl for till Liljendal, som är en stadsdel i Lovisa.

Kan det bli somrigare, mysigare, mer familjärt?

I paviljongen bjöds det på sång och musik och smakprov av Lurens sommarteater.

Jag köpte Guns bondost (även hemost kallad) och Gunnevis jästbröd. Mer lokalt producerat kan det inte bli.

Kvällen tillbringade jag i min systers trädgård. Det var underbart väder, kring +24 ännu då jag åkte hem vid 21-tiden.

Gubben Guds konstverk.

Och så var det någon bloggvän som undrade om det är normalt med en massa myror på pionerna. Ja, det tror jag det är. Myrorna gör inte illa åt växten, de bara gillar nåt sött som avsöndras från den 🙂

14 reaktioner på ”Lördagsbilder

  1. Då har du haft – och fortfarande har – samma underbart fina väder som vi! Så skönt att se bilder från ditt älskade Lovisa där det finns en massa folk med. Passa på innan det blir vinter igen;)

  2. Ser ut som en kanondag! Trevligt att handla lokalproducerat och härligt att njuta en sommarkväll utomhus 🙂
    Toppenbild på pion och myror!
    Ha en fin söndag!
    Kram

  3. Underbara sommarbilder! Den stora lupinbuketten är så vacker! I lördags uppvaktade vi dottern som fyllt år i veckan. I rosenbuketten stoppade jag en pion, hon brukade förr alltid få pioner av salig farmor. Hmm, jag fick kämpa en del för att få denna enda pion myrfri.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

