Bilder av allt möjligt

Var ute i går hela dagen och drabbades av friskluftsförgiftning, vilket jag tycker är ett roligt ord 🙂 Sov sedan gott från 22 till nästan nio!

I dag har jag skrivit en hel del, och varit till affären med tomflaskor. Fattar inte vem det är som bär hem sådana till mig… 😀

Vad heter detta blomster?

I min systers familjs trädgård finns massor av fina blommor. Den rosa vet jag inte namnet på, men lupinerna på bilden nere gillar jag – även om många kallar dem ogräs. En invasiv art rentav kanske?

Vackra blommor som hör sommaren till.

Av min syster fick jag också ett enkelt salladsrecept. Hon hade även keso och frön i salladen, men jag nöjde mig med issallad från Robbes trädgård (lokalt producerat), Abbas tonfisk i vatten, salladsost i örtdressing och rostad lök.

Mättande.

Det är inte ofta jag orkar fixa nåt slags mat till mig själv. Det är svårt i singelhushåll. Att köpa rätta mängder så att maten inte far illa. Och jag vill inte äta samma rätt i många dagar. Fryser inte heller in eftersom jag bara har ett frysfack.

Ponnyritt på hembygdsdagarna i Liljendal i går.

18 reaktioner på ”Bilder av allt möjligt

  1. Jag gillar lupiner, men här på Gotland är de inte så vanliga. Vi har vår blåeld i stället och den blommar fint nu.
    Lupiner i mängd såg jag däremot på bussresan Oskarshamn – Ystad.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

  2. Friskluftsförgiftning – det ordet gillar jag skarpt! Kommer att använda det flitigt framöver:-)
    Härliga bilder – så somriga!
    Vad gäller mat har vi samma inställning. Vi fryser heller inte in mat och personligen äter jag inte rester i en vecka heller. Då tröttnar man ju. Har aldrig gjort matlådor heller. Å då är vi ändå två…

    1. Underbart att DU gillar ordet.
      Min ex-man gillade inte det… nå, det är inte därför jag använder det, men jag tycker det är sant och sunt och BRA om man får sådan och sover gott 😀
      Hahaa, där ser du – vi har mycket gemensamt också du och jag, fastän vi är olika i mycket.

    1. Kul om du fick inspiration! Det är ju väldigt lätt att blanda till sallader egentligen, om man inte alltid tänker ”tomat-gurka”, salladen kan ju innehålla nötter och rostad lök, för att ta två exempel 😀

  3. 😀 använde idag friskluftförgiftningen i ett meddelande jag skickade,tycker det är så bra ord med tanke på att man fattar ju direkt vad som menas.Fina blommor båda två,lupiner har jag i ett hörn på gården..den andra blev jag intresserad av 😀

  4. Jag vet faktiskt inte vad den söta rosa blomman heter. Brukar kunna ta reda på det, men… gick bet. Lupiner sägs vara invasiva men hos mig har de nästan försvunnit, bara så där. Inte heller i mina föräldrars trädgård (när de levde) spred de sig någonstans.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

