De har underbart stora klasar i år

… och doftar så gott. Den lila doftar bättre om du frågar mig, men bägge är ju så vackra!

Syrener på min mammas gård.

Var över och grattade mamma på födelsedagen i dag. Skönt att sitta ute i solen, det var mer än +20 grader och en skön blåst. I morgon ska det regna, om man får tro prognoserna. Sitter då mestadels i buss till och från Tammerfors. Hoppas på lite uppehåll i alla fall då vi ska besöka olika trädgårdar.

Har ett förhandsinställt inlägg för morgondagen eftersom vi startar tidigt på morgonen.
Jag har blivit en riktig trädgårdsfreak! Med det undantaget att jag inte äger en själv, och inte har så mycket till övers för att rensa ogräs eller bära tunga säckar med mylla. Jag plockar bara godbitarna, går och kollar hur andra har det – och lyfter hemma högst ett finger för att byta mylla i en kruka då och då 😀

 

14 reaktioner på ”De har underbart stora klasar i år

      1. Det närmaste man kan säga är att det luktar Kattpiss. Hoppas kvällens regn spolar rent ute, så att det blir frisk luft. Har haft datorn avstängd ett tag då det åskat.
        Svante

  1. Syrenen är verkligen vårens drottning, särskilt den vita, och jag känner mig alltid lite stressad när den börjar sloka så smått. Det är som om man inte riktigt hinner ta vara på allt under den korta våren och sommaren.

  2. Här har syrenerna blommat över för ett bra tag sedan. Däremot blommar flädern och den luktar ljuvigt 😊 Schersminen har börjat blomma också men den tycker jag luktar för starkt av parfym…

  3. Älskar syrener och den underbara doften. Precis som du tycker jag också mera om doften på den lila och rosa varianten. Hos oss har syrenerna tyvärr redan överblommat.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

