Frantsilan Kehäkukka

… var ett av de ställen vi besökte på Trädgårdsföreningens utfärd.
I en av bodarna där hittade jag en talande väska 😀 ”Köp mig”, sa den och jag funderade en stund om jag kunde hitta en användning för väskan.

Jepp. Jag kan ha mobiltelefonen, nycklarna och annat smått och gott i den. Sådant som annars har en tendens att ”försvinna” i en större väska.
Ja, och så blev det ett paket mörkt choklad med havssalt. Förpackningen har tydligen tillverkats för att göra reklam för en sommartillställning i trakterna av Kyröskoski.

God choklad och såväl festlig som användbar väska.
Huvudbyggnaden, Frantsilan Kehäkukka.

Här åt vi vegetarisk lunch och i samma rum som den serverades fanns bland annat massor av naturprodukter till salu.

Lunch- och försäljningssalen.
Mera produkter. Gillar att man bevarat mycket av det gamla huset.
Här fanns turistinfot men också bodar där det såldes såväl hantverk som loppisgrejer.
Ingången till en av bodarna.
En gammal stol och ett blomsterarrangemang välkomnar.

9 reaktioner på ”Frantsilan Kehäkukka

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

