Snart midsommar

… och till traditionen hör att det finns blomster i en gammal mjölkkanna på brunnen vid stugan där jag får vistas ibland. FasterAster och jag hade en trevlig eftermiddag och kväll där, efter regn kom nämligen sol. Jag klippte gräsmattan, för det är sådant jag älskar att göra då jag inte har egen trädgård – och då det inte är något måste att hålla på med vecka ut och vecka in.

Sedan sov vi gott efter allt utearbete och hann ännu njuta en stund av morgonsolen innan jag cyklade tillbaka in mot stan.

Blommor hälsar välkomna!

Där hade vi redaktionsmöte lite tidigare än vanligt på grund av midsommarhelgen. Nya Östis bjöd på midsommarkaka som Sakura Deli hade bakat. Den var underbar! Tack till konditorn och tack till Nya Östis!

Fantastiskt god jordgubbstårta.

En kort sväng via affären eftersom frukostbrödet hemma var slut. I butiken var det midsommarträngsel. Jag hann hem precis innan regnet kom och nu mullrar åskan i fjärran.

18 reaktioner på ”Snart midsommar

  1. Nu ska jag inte röra en enda sak, som har med tomten att göra förrän efter helgen. Jag ska smita hemifrån till butiken imorgon bitti, då jag saknar gräslök till Sillen. Hoppas vara hemma innan klockan 09:00, Affären öppnar 08:00 alla dagar. Jag skulle ha dammsugit igår, men det får bli nu istället.
    Svante

  2. Åska är inte mycket att stå efter, men lite midsommarregn i kväll skulle sitta bra. Sen kan solen få skina igen!
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

  3. Man bör hålla gamla fina traditioner levande … en vacker bukett blev det!
    Den tårtan ser fantastisk ut!
    Ha det gott och njut av helgen – förhoppningsvis med lite sol också!
    Kram

Kommentera

