Väderprognoser?…

… den här tomten visar vad han tycker om dem!
Eller kanske han är arg för att det inte blev en sådan vinter som meteorologerna förutspådde till midsommaren?
Vill man veta vilket väder det är, då är det säkrast att sticka näsan utanför balkongglasen och känna efter.

Tomtens hälsning 🙂

Uruselt väder hade utlovats till midsommaren. Men är man meteorolog kanske det är bäst att inte lova något mer än det. Allt som är bättre än regn och rusk, blåst och +10 grader, gör ju folk glada då 😀

I samband med att jag hämtade bort cykeln fastnade jag på väninnans gård nästan två timmar, för att vädret var så fint och för att vi hade lite mousserat i glasen 🙂

Slutar aldrig förundras över Guds konstverk i naturen.

Sedan tänkte jag att jag cyklar dit näsan pekar, och landade på min systers gård. Där hittade jag dessa underbara irisar.

Ett hav av irisar.

Och kvällen avslutades vid Café Saltbodan där det bjöds på levande musik. Välkända låtar med en jazzig tvist.

16 reaktioner på ”Väderprognoser?…

  1. Trädgårdstomtar är det fulaste jag vet även om han visar fingret;-) Å midsommarvädret var väl helt okej med tanke på var vi bor – i norr alltså. Men fy så kallt och regnigt det var i natt;-)

  2. Meteorolog verkar vara ett yrke, där avsaknad av kompetens, är en anställningsförutsättning. När jag var barn i början på 1950 talet, satt morfar, som klistrad vid radion, och lyssnade på väderrapporten, och dagen efter var det sådant väder de sagt att det skulle bli.
    Svante

      1. Är det inte märkligt? Och varför har Sverige just blivit så fixerade vid vädret. Inte en Engelsman är lika intresserade.
        Min far sa när han var barn så tittade man ut genom fönstret och så visste man det. Idag lyssnar man på radio och så klär man sig efter det och blir förvånade över att det är antingen kallare än vad de utgick ifrån eller tvärtom. Ser jag det hela tiden i mitt jobb.

      2. Om man ska ut till sjöss, eller bo i en stuga utan bekvämligheter, kan väderleken vara intressant.
        Men egentligen kan man ju alltid förbereda sig för regn och rusk, så blir man bara glad om ovädret uteblir 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

