Träffade en bloggkompis!

Snede som upprätthåller den här bloggen heter inte Snede på riktigt. Men många lär kalla henne så 🙂
Vi träffades för första gången för kanske drygt tio år sedan då hon jobbade i en supermarket som inte längre finns. Men kompisar blev vi kanske närmast då vi insåg att vi båda bloggade. Jag började kommentera hos henne och hon tittade in hos mig. Jag beundrar hennes fantasi och kreativitet då det gäller pyssel. Och att hon vill ta vara på, och använda samt återanvända gamla saker.

I dag hade jag förmånen att få besöka hennes hem och kolla den enorma trädgården. Hon bjöd på fruktte, rabarberpaj och lyxknäcke med gubbröra. Stort tack för allt Snede! Ni har ett underbart hem, en stor fin trädgård – och det är så fint att du låter barnen vara med i så mycket av det ni gör.

Dukat bord. Tekopparna fick hon då hon var barn.
Vi gör en rundtur i trädgården och Snede visar odlingslådorna.
Eftersom familjens barn är intresserade av vad som växer i odlingslådorna har deras mamma gjort en karta över det som finns i dem. Det här var lite svårfotograferat, men kollar ni riktigt noga ser ni var potatisen växer, rödbetan, chilin, morötterna osv.
Snede har en egen pysselverkstad i huset som har många rum, alla inredda på ett personligt sätt.
Insynskyddet i fönstret till pysselverkstaden har Snede ritat själv på fri hand. Helt fantastiskt, tycker jag!

16 reaktioner på ”Träffade en bloggkompis!

  1. Pyssel är då absolut inte min grej, men jag säger bara GUBBRÖRA – mums sååååå gott:-)

    Åsså gillar jag ritningen av husen – så himla fyndigt att sätta upp den fina teckningen som Insynskydd.

    1. Ja, hon hade förstås gjort gubbröran själv, där var lite blommor i den också (från dillen?) – mycket god!
      Teckningen är också min favorit, hade gått i serien ”Fint fönster” likaväl.
      (redigerat kl. 17.23 på torsdag – Snede säger att det var gräslöksblommor! 🙂 )

  2. Hon verkar som en väldigt trevlig tjej/ kvinna! Tittade in på hennes blogg och blev genast betagen av svamptavlan 🙂

  3. Tack för besöket,det var jätte roligt…och så typiskt mej att jag är så ivrig med besöket att jag glömmer ta en ända bild😂
    Pssst…det var gräslöksblommor😉

  4. Underbart. Jag har säkert sagt det tidigare men jag säger det igen… jag gillar kreativa människor. Insynskyddet är toppen. Pysslade mycket förr men den idén hade jag aldrig kommit på. Kul att träffa bloggkompisar. Kram!

    1. Ja, vi råkar ju bo i samma stad. Skulle vara trevligt att träffa en del andra bloggare också, som bor i Sverige och på andra orter i Finland – kanske det blir av nån dag!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

