Dagens överraskning!

Jag satt och jobbade vid datorn då jag hörde hur det small till i hallen. Något hade droppats genom brevlådan. Äh, säkert bara en rejäl hög med reklam igen, tänkte jag, kanske någon katalog. Posten brukar inte komma så tidigt som halv elva!

Men döm om min förvåning och stora glädje då jag hittade ett riktigt brev. Med frimärken och handskriven adress. Kuvertet innehöll ett kort med en hälsning av en läsare i Schweiz. Personen läser såväl Nya Östis som min blogg och ville med en ”liten” gåva uppmuntra och tacka mig.

Tror ni att jag blev både berörd och rörd?! Ja vet ni, sådant här lever jag länge på. Och nu kan jag också känna mig som en riktig Mac Gyver, då jag har den här platta ”lilla saken” med mig!

❤ – ligt tack till avsändaren!

Här finns, tro det eller ej, bland annat en sax, en brevöppnare, ett förstoringsglas, en pincett, skruvmejslar, lampa, måttband… och lite till 🙂

24 reaktioner på ”Dagens överraskning!

    1. Ibland behövs det inte så mycket mer än ett vykort och ett tack – jag försöker komma ihåg att uppmuntra andra hela tiden.
      Sedan hörde jag att de här schweiziska grejerna inte är så billiga, men hur som helst, dyrt eller inte dyrt – tanken värmer och räknas.
      Kram!

      1. Det behövs inte mycket för att få vingar för dan.
        Idag fick jag beröm för min hatt i en butik att den passade mig så bra. Det var inte eget tillverkat, men den var fantastiskt att ha i snålblåsten så jag slapp håret fara runt. För det blåser JÄTTEMYCKET!
        Men jag gillar blåst så jag klagar int. 🌬💨😀

      2. Vad roligt att du också fick beröm! Vi har båda fått vingar i dag ❤
        Här blåser också massor, men det är rätt varmt och jag har inget emot blåst, det fläktar skönt – jag gillar inte +30 grader… inte allt för länge i alla fall.

  1. Vilken häftig present! Du ser … du är mer uppskattad än du anar!
    Ha en bra fortsättning på denna fredag!
    Kram

  2. Vilken toppen present! Otroligt användbar dessutom! Har en liknande ”kombination” som jag alltid har i handväskan och den har kommit väl till pass många gånger.

  3. Vad kul! Förstår att du blev själaglad. Då översätter jag texten på kuvertet:
    ”Det är i alla fall bättre att vara ett kantigt NÅGONTING än ett runt ingenting” (Friedrich Hebbel).
    Ha det riktigt gott, kram!

    1. Ja, und ich hab´ das alles versteht 🙂
      Det kanske inte var korrekt tyska, men jag förstod texten och blev glad även för den, för det är sådan jag upplever att jag är – en kantig nånting.
      Tack ändå för att du översatte ❤ Kram!

  4. Vad roligt att dels bli upppskattad av en läsare och även få ett paket. Vilken fin överraskning! Förstår att du blev strålande glad,

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

