Det är mycket på gång nu…

… tiden har gått fort, och i morgon är det dags för evenemanget Rosor & Trädgårdar, som jag är med om att marknadsföra så gott jag hinner och kan!

Men innan jag tog itu med dagens uppdrag för det besökte jag sjöfartsmuseets försäljningsbod, där min vän Gunnel från Borgå hade försäljningsjour. Hon tillverkar en massa fina hantverk, bland annat tovade produkter men också ljus som hon stöper av rester från redan utbrunna ljus.

Den här fyren med texten Lovisa är fin tycker jag!

I shoppen finns även andra lokala hantverkares produkter och dessutom en hel del delikatesser!

Danspaviljongen pryds med rosengirlander.

Sedan fick jag syn på en annan vän som jobbade med att pryda danspaviljongen inför morgondagens evenemang. Här ska rosenbröllopsparet dansa sin bröllopsvals, och sedan blir det dans för allmänheten.

I Vackerbacka pågick förberedelserna inför Rosenhelgen, Tina Karvonen till vänster lär en av prinsessorna, Ina Mickos, tillverka pappersrosor.
Hur fint som helst blev det!

8 reaktioner på ”Det är mycket på gång nu…

  1. Visst är det härligt med hantverk.
    När jag ser ljuset tänker jag på min mamma. Hon har en liten ljusfabrik i källaren. Ja hon kallar den så. Där skapar hon ljus, i alla dess färger.
    kramis på dig

  2. Äkta hantverk – sånt som är gjort med kärlek och känsla – fina saker! Önskar dig en riktigt fin helg!
    Kram

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

