Charmigt bröllop

I går arrangerades det offentliga rosenbröllopet i Lovisa. Jeanette Sarström från Liljendal gifte sig med Robert Jordas från Lappträsk. Lovisa kyrka var fullsatt och det kändes extra fint då paret stegade ut till tonerna av körens ”All you need is love” ❤

En bild av paret finns också här.

Dessutom finns videoklipp i Nya Östis Facebookgrupp. Det ena av dem får du vrida på nacken för att kolla om du inte ser via mobilen, för min kamera hade hakat upp sig … 😀

Maka och make.
Massor av folk hurrade och kastade rosenblad på paret.

I dag tycks det vara fint väder där ute, lite blåsigt med soligt och varmt.
Jag har jobbat med en historik i två timmar, men nu ska jag ta en paus och bege mig ut 🙂

19 reaktioner på ”Charmigt bröllop

      1. Det hoppas jag dom hade – kvällsfesten var privat och så ska det ju nog vara efter den stora uppmärksamheten i kyrkan.
        Också bröllopsvalsen var sådan som alla fick se nere vid stranden 🙂

  1. Det är alltid vackert med bröllop i kyrkan.
    Men jag får alltid upp tanken i mitt huvud…men varför?
    Undrar om prästen säger fortfarande …tills döden skiljer oss. Vore bättre kanske att säga tills livet skiljer oss eller nåt liknande. Trist att komma med skilsmässa i det här sammanhanget, men dessvärre är ju många som skiljer sig bara några år efter tills döden skiljer oss – frasen.

    1. Jag tror att alla av oss som levt lite längre får den där tanken i huvet – jag har ju upplevt två skilsmässor, så jag vet vad du menar.
      Samtidigt unnar jag verkligen alla som är lyckliga att få vara det – just då tänker man nog att man ska vara tillsammans för evigt.

  2. Jättefina bilder från bröllopet! Så kul att det var fint väder närde gifte sig. Å äntligen en bild med många människor;-)

Kommentera

