Pin-Up Girl för en dag!

Heidi Niemi har affären Pin-Up Garage och en studio i Bruket i Strömfors. Hon är också med om att arrangera tävlingen Miss Garage Girl, som inte är en vanlig skönhetstävling. Mer om Heidis tankar – som handlar om att varje kvinna är vacker, hur ung eller gammal hon än här och vare sig hon är slank eller mullig – kan du också läsa om här.
Jag ska också skriva om Heidis tankar kring skönhet i Nya Östis.

Förra veckan gjorde hon en 50-tals frisyr med make-up åt mig.
Jag fick vara en Pin-Up-girl för en dag 🙂

Hello – Pin-up Girl för en dag! Lockarna höll sig faktiskt vackra i tre dar.
I studion finns massor att klänningar att välja bland.
Diverse rekvisita och saker till salu.
Affären i Strömfors bruk.

Det här var en av flera kul grejer jag fick vara med om förra veckan. Dags att plocka fram på en sådan dag då jag tvingats ta del av negativa kommentarer, som oavsett vad jag tänker om dem som tutar ut sådana… (försöker att inte bry mig), ändå gör mig ledsen.

38 reaktioner på ”Pin-Up Girl för en dag!

    1. Tack ❤ Det kändes lite ovant i början med den där looken, men när jag tog bort klänningen och hade mina egna plagg var jag åter bekväm, och mycket nöjd över frisyren 🙂

      1. Ja, jag visste ju det, men när jag inte såg kommentaren i mina senaste… så undrade jag om den fanns med.

    1. Tack för att du skriver ut det här, det som borde vara självklart ❤
      Men så många kvinnor skäms för att det är för magra, för feta, har för små eller för stora bröst, något som hänger här, är rynkigt där…
      Undrar varför det blivit så.

  1. Otroligt läckert!!! Frisyren är kanoooon och att se dig i en klänning/ett plagg som INTE är svart är härligt. Du borde fundera på att klä dig mera färgglatt. Du passar ju perfekt i färg. Å makeupen är otroligt proffsig och väldig snygg. Den tjejen kan sin sak, helt klart!

    1. Tack ❤
      Ja, kanske lite mer färgglatt… Men jag känner mig inte tillfreds med blommigt och så väldigt kvinnligt, det är inte JAG…
      men under en HALV dag gick det bra 😀

    1. Tack ❤ Ja, kanske det – men ändå känner jag inte riktigt igen mig i det kvinnliga och blommiga, klänningen kändes för lång, men det var den tidens mode 🙂
      Lockarna gillar jag dock massor!

  2. WOW … hur snyggt och häftigt som helst! Kul att få vara med om en sådan grej som att bli sminkad och stylad av ett proffs!
    Angående elaka kommentarer … förstår att det är svårt, men klicka bar bort dem och bry dig inte om att ens ägna dem en tanke – de är inte värda det!
    Kram

    1. Tack! Visst var det en upplevelse 🙂
      Jag negligerar sura kommentarer, och sådant där om att bli utesluten ur gemenskaper, rätt ofta.
      Men ibland vill jag komma ut med mina känslor, man måste kunna prata om allt det här – som jag brukar drista mig till att kalla mobbning.
      Man kan inte sopa allt under mattan, då mår man inte bra i längden.
      Men jag förstår din tanke, och dina ord är välmenande.
      Kramar i stora lass!

      1. Det var inte det jag menade – att sopa under mattan alltså. Det var bara i välmening.
        Kram ♥

      2. Ja, jag misstolkade nog inte dig heller – det har varit många som sagt (och skrivit på Facebook) att jag ska försöka strunta i negativa kommentarer.
        ”Se inte bakåt, gå vidare, strunta i allt, låtsas som om det inte hänt” osv. Det mesta sägs och skrivs i välmening, men kan någon kännas lite jobbigt.
        Dig har jag alltid upplevt som en snäll och empatisk person ❤

  3. Men åh så läckert! Vad snygg och läcker du är! Tänk vad mycket kul du får vara med om nu när du är din egen! ( ja, det fick du väl innan också- men jätte kul att det fortsätter så bra! Sedan blir jag förskräckt när jag läser att du börjat få negativa kommentarer…..här inne på bloggen??? Jäkligt trist om det är så…..)

    1. Tack ❤
      Egentligen är jag inte så här kvinnlig… 🙂 Men kul att testa var det.
      Ja, då jag är min egen är det lättare att få göra de här grejerna, i regiontidningen fick jag inte alltid göra exakt vad jag ville, ibland skulle det vara vassa nyheter. Det tröttnade jag på. Så visst är jag nöjd nu!
      De negativa kommentarerna smyger sig in här och där, inte på bloggen nu – men jag väljer att förklara det via mejl nån gång i stället – annars pekar jag ut mänskor här och det vill jag inte göra.

    1. Du har uppfattat helt rätt 🙂
      Jag är inte så här kvinnlig, läppstift använder jag sällan fastän det i och för sig är rätt snyggt.
      En klänning som går ner över knäna är inte min stil, men det här var kul att testa ändå 🙂

  4. Tycker precis som alla andra. Det var mig en väldigt snygg Pin-up girl! Det känns säkert rätt kul att vara någon annan (ytligt sett) för en dag.

    1. Ja, det kändes som att vara en annan. Inte minst för att klänningen var så lång och kvinnlig, inte min stil.
      Men väldigt kul ändå, och frisyren var fin, makeupen också.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

