Hon som har svårt för att…

… kasta växter där det finns minsta lilla gröna del kvar.
Ja! Det är jag! Den här växten blommar ju för fullt än, köpte den före påsk.
Ranglig är den men nya blommor kommer hela tiden, troligen tack vare att jag alltid tagit bort vissnade blommor och så att säga klippt ner den.

Den får finnas kvar så länge den producerar nya knoppar!

Tack för blomningen!

Såg i kvällens avsnitt av ”Halv åtta hos mig” en blomsterälskande man som pratar med sina växter. Och jag tror också på det där med att hota lite. ”Återhämtar du dig inte, trivs du inte här, så är sopnedkastet nästa” 😀

Den är pelargonen verkar också trivas. Inget hot behöver uttalas mot den tillsvidare.

18 reaktioner på ”Hon som har svårt för att…

  1. Min mamma som hade extremt gröna fingrar pratade alltid med sina växter – och de frodades. Det gör då inte mina. Eller jo, novemberkaktusen blommar två gånger per år:-)

  2. Jag kämpar med mina växter, men ibland så gör jag dem illa, då jag reser bort. Jag vet, jag kan ordna för dem, men ids inte. Men några har överlevt.
    Fint 😀

  3. En till här som inte kan slänga. På våren har jag alltid en djungel här hemma. I förra veckan hamnade en av växterna i trapphusets fönster. Tycker inte om den växten och kan ändå inte slänga den. Kommer att fortsätta pyssla om den. Kram!

  4. Hmm jag är som du jag kastar aldrig en blomma som det finns det minsta lilla liv i min äldsta blomma är från början på 80-talet dom andra ligger inte långt efter 🙂 dom blir som kompisar till slut … 🙂

  5. Jag är precis som du i detta – kan inte förmå mig kasta de växter som visar aningen med livsgnista! Finns det liv finns det hopp!
    Kram

Kommentera

