Ett par bilder från i går

Gästen har åkt hem och det är åter tyst här hemma. Det finns fördelar och nackdelar med allt, som med det där att bo ensam. Man gör vad man vill och struttar omkring naken om man så tycker.
Men fördelen med vuxensällskap är givande dialoger, långa diskussioner, utbyte av åsikter – sådant som man inte gör med sin spegelbild, i alla fall inte FÖR ofta 😀

De här Lovisabilderna tog jag i går på eftermiddagen.

Bonga slott, ett privathem men också en plats där Riitta Nelimarkka ställer ut sin konst.

Och Lovisa kyrka som ligger intill slottet.

14 reaktioner på ”Ett par bilder från i går

  1. Jättefina bilder! Vilket härligt ställe bild 1 och vilken vacker och och snygg arkitektur på kyrkan. Gillar att det står en motorcykel framför, det blir en extra dimension. Nu är jag ensam hemma för min man umgås med sin bror några timmar och jag känner verkligen skillnad och skulle inte vilja leva ensam efter 27 år med min man. Jag har emellertid levt ensam ett antal år innan förut i omgångar och det har jag då trivts med men inte nu 😉 jag har blivit van vid sällskap hemma

    Ha nu en jätteskön dag
    kram från
    Malin

    1. Ja, det kan vara skönt att vara ensam då och då, och efter tre år har jag blivit rätt van, och fått mina vanor 🙂
      Men vuxensällskap, djupa diskussioner och kramar saknar jag. I förra äktenskapet kramades vi massor, flera gånger per dag, även fram mot slutet av förhållandet. Jag visste ju inte vad som komma skulle… men i dag är jag glad för den tid vi fick tillsammans och önskar inget annat än att han får leva lycklig resten av sitt liv.

      Angående bilden av kyrkan, det kan se ut som en mc står där, men den körde förbi 🙂

  2. Härliga bilder igen från din vackra stad!
    Jag brukar ibland längta efter att vara ensam, men nu när Lasse ligger på sjukhuset så är det inte ett dugg kul! Förhoppningsvis får han komma hem i morgon 🙂
    Kram

    1. Nej, så tråkigt att han ligger där… 😦
      Ja, inte är vi människor skapta för att vara ensamma.
      Men några stunder i lugn och ro, med s.k. egentid – behöver alla tror jag.
      Kram!

      1. Manuell fokus är ju svårt. Man ska se skarpt genom nålsögat och det är ju inte lätt. Fast på vissa kameror ger ett pipljud och även lyser en markör när man har fått in fokuset.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

