Sjöfartsmuseets shop

En fin liten butik med hantverk, böcker och delikatesser.

Jag har skrivit om sjöfartsmuseets butik här förut, men jag gör det igen, för jag undrar om alla känner till hur många fina saker här finns. Att besöka museet kostar tre euro för en vuxen person, men i affären kan man titta in gratis. Har en väninna som jobbar här ibland och tog en fika med jättegott wienerbröd till i dag.

Ingången till shoppen.

Under min cykeltur, som inkluderade fotografering av gamla hus som har öppet under evenemanget Lovisa Historiska Hus, hittade jag också några fina gamla skyltar, en vacker vägg och så tog jag bilder av två parker … som jag också fotograferat förr, men det får vara hänt. Bilderna är ju nya fastän objekten kan vara samma gamla som nån gång förr 😀
Visar dem senare!

6 reaktioner på ”Sjöfartsmuseets shop

  1. Där finns säkert något för alla smaker. Kan inte tänka mig att någon går ut där utan att ha köpt nånting. Ser väldigt inbjudande ut. Kram!

    1. Visst finns det kunder som bara kommer och tittar, men medan jag var där köpte många allt från dörrkransar till kylskåpsmagneter och olika prydnader.
      Där finns också ljus och praktiska grejer.
      Kram!

  2. Verkar vara en trevlig affär med en hel massa olika saker! Museer gillar jag, så jag skulle säkert gå in där också!
    Ha en fin dag!
    Kram

Kommentera

