11 reaktioner på ”Lovisabilder, våra fina parker

  1. Så var det i Stockholm också, när jag växte upp, kanske är det så nu med men jag har inte varit i där sedan 2006, och då var jag bara till Medborgarplatsen.
    Svante

      1. De parker som finns kvar i Stockholm sköts nog, men eftersom jag inte varit där på så lång tid vet jag inte om alla parker finns kvar. Jag har inte varit i Stockholms City efter 1986, bara under, då jag körde Tunnelbanan.
        Svante

  2. I parkerna i Lovisa gick jag på höstarna och vadade i löven. Då krattades parkerna av några kvinnor och doften av mylla och löv sitter ännu kvar i mitt muskelminne.. Detta hände på 50-talet. Lindarna har vuxit en hel del efter det.

  3. Verkligen fina parker, men jag förstår inte varför det inte finns människor i parkerna. Jag menar det är ju semestertiden. Dåborde väl folk vara ute och njuta av solen…

    1. Hahaa 🙂 Vi har ingen picknick-kultur här.
      Man bara går genom parkerna, om ens det. Kanske sätter sig på en bänk 🙂
      Bra idé att försöka anamma… alla ut på picknick!!!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

