Ganska bråda tider

Mycket intressant att läsa!

Ska snart ut på två uppdrag för Nya Östis. Sedan ska två hus fotograferas inför evenemanget Lovisa Historiska Hus.

För att få allt viktigt gjort innan semesterresan behöver jag göra listor där jag kan bocka av saker och ting. Papperskalendern är också ett viktigt redskap.

Det har nämligen dykt upp en del angenäma överraskningar i mitt liv.
Jag känner äntligen att jag börjar ha lite flyt, att hösten kan bli hur härlig som helst, att jag inte är en evig loser 🙂

Tålamod har krävts. Men jag känner mig bönhörd ❤

21 reaktioner på ”Ganska bråda tider

  1. Grattis till vad den än nu kan vara. Jag tycker att du aldrig var och är loser, men å andra sidan kan känna igen känslan.
    Att det är för mycket medvind. Det har jag i större delen av mitt liv.
    Kram!

    1. Du kanske menade motvind – för det är vad jag känner att jag haft lite för mycket av ibland.
      Och jag vet att man inte ska kalla sig själv, eller se sig som en loser – men känslan har kommit då och då.
      Det där med att inte duga och inte räcka till…
      Men jag jobbar på att bli av med de känslorna och jag går rak i ryggen i dag!
      Kram!

      1. Jag borde läsa igenom mina texter innan jag skickar de i väg. Och naturligtvis menade jag på motvind. Vilket jag har haft då i större delen i mitt liv. Till och med på riktigt. Nät jag går till jobbet och det blåser ute så går jag gå i motvind. Och nog blir det samma på vägen hem. Aldrig fattat det. 😂
        Men jag har aldrig känt att jag inte duger eller räcker till.
        Bara motvinden och att hur mycket jag än kämpar når aldrig så långt än andra når med bra mycket mindre ansträngning. Nu har jag vant mig, men jag kämpar som förr. Vad ska man annars göra?

      2. Du brukar väl inte säga ”fy vilken motvind, hoppas den vänder innan jag ska hem” … 😀
        Det är fint att du har sund självkänsla, min har knäckts många gånger, i förhållanden, på enstaka arbetsplatser…
        Nej, inte kan och ska vi sluta kämpa!
        Kram min vän ❤

  2. Det låter spännande och intressant! Ser fram emot vad som händer. Och, jovisst, semester och resor är utmärkta tillfällen att få saker gjorda som annars blir uppskjutna. Varma hälsningar från Schweiz!
    Inga-Lill

    1. Hej igen!
      Vet du, i dag när jag städade bland gamla urklipp hittade jag en intervju med dig! Under temat ”Östnylänningar i förskingringen” – jag har gjort den.
      Ändå kom jag inte längre riktigt i håg dig – förlåt 🙂

  3. Hördu, inte jag heller! Visst kommer jag ihåg att jag intervjuades – men av vem visste jag inte mera … 👏

Kommentera

