Allt är möjligt där viljan finns

Restaurang Kapellets vackra terrass.

Den tanken blev särskilt tydlig i går på Corazon Grandes stora sommarfest i Lovisa. Siw Broman, som är en ungdomsvän jag gått i skolan tillsammans med, har bott länge i Sydamerika. Där har hon gjort ett otroligt jobb med att låta bygga ett hem för utsatta flickor. Mer info för intresserade finns på hemsidan, tryck på Corazon Grande-länken lite högre upp.

Siw hälsar på i Finland varannan sommar och då arrangeras en fest där hon berättar senaste nytt. Fler faddrar behövs eftersom alla kostnader stigit i Bolivia.

Några av de fina vinsterna i lotteriet.

Tänker jag på den insats Siw gjort kan jag också tänka att allt i livet är möjligt, så länge viljan och tron finns.

På festen uppträdde Zaray Dancers med dans.

Ibland känner jag oro förstås. Hur ska jag hinna få allt klart så att flytten går smidigt? Men i nästa sekund känner jag att jag har läget under kontroll, jag har varit med förr. Flyttföretag och lådor är redan beställda, hyror betalda, nytt elavtal fixat.

I natt hade jag första drömmen som tangerade min kommande utlandsresa… Jag hade inte packat med mig nästan nånting i klädväg…
Men i drömmen bubblade jag av glädje 🙂

 

12 reaktioner på ”Allt är möjligt där viljan finns

  1. Visst är det underbart att det finns människor som engagerar sig för andra. Du fixar flytten och allt annat. Du kan det, du vill det och du kommer att klara det 🙂 Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

