Möte under bar himmel

… vad kan vara bättre än det? Vi blev bjudna på så mycket gott hos två kollegor på Nya Östis. Utomhus i en lummig trädgård på en av sommarens bästa dagar. Vi fick hembakt bröd, bondost, rulltårta, glass… gissa om man rullade hem? 🙂 Tusen tack till värdarna ❤

Vackert dukat och vackert dekorerad bondost!

Jag är ganska trött just nu. Det har varit en intensiv dag. Men jobbet med arkivet, det vill säga spara-slänga, fortsätter. Jag vill att flytten ska bli smidig.

Det ska INTE behövas femtio flyttlådor den här gången…

Investerar i smått och gott för nya bostaden. Bland annat en badrumsmatta. Angående eventuella något större investeringar fattar jag inga beslut nu. Vill se hur mina ägodelar sätter sig på nya stället först.

14 reaktioner på ”Möte under bar himmel

  1. Vad gott det såg ut och mattan hade jag gillat, mitt badrum är vitt kakel med en grå kakelrand i mitten.. och ja jag gillar samma färgskala som du.. Ska bli spännande att se lite bilder från ditt nya sen om vi får lov att kika lite 🙂 Ha en fin helg nu :-d

    1. Kul att så många tycker det är roligt med min flytt fastän jag upprepar mig varje år 😀
      Nä, nu hoppas jag att jag inte behöver flytta på länge!
      Svart, vitt och grått är favoritfärgerna, kanske mörkbrunt i nån mån, läder och stål och sånt 🙂
      Ha en skön helg!

    1. Den här länken kanske kan förklara nåt?
      https://svenska.yle.fi/recept/2003/12/07/hemlagad-ost

      Jo, jag har hittat en fin bostad i ett hus med hiss och med optisk fiber, vilket behövs i mitt jobb.
      Hoppas kunna bo där länge, för är nu lite trött på att flytta – men hittills har jag inte efter skilsmässan hittat det optimala hemmet.
      Ska vara centralt läge, bra internetförbindelse, helst hus med hiss, renoverad bostad osv. Och den fanns!

      1. Kan inte öppna länken…. kan det vara när jag jobbar med paddan o inte den stationära som länkar o bilder inte funkar??? ( måste se om jag kan öppna länken vid en stationär- nu blir jag ju jätte nyfiken! )

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

