Att vänta är väl att ha hopp för framtiden?

Symbolbild. Tagen under Öppna Trädgårdar i juni.

Det talas mycket om att vi ska leva i nuet. Att göra det är en konst, och jag tror att jag har blivit allt bättre på att vara närvarande på många olika sätt.

Gårdagen är ett minne blott, om framtiden vet vi intet.
Men nog måste vi få drömma och planera. Det handlar ju om att ha framtidstro och just nu har jag det.
För tillfället väntar jag på en massa olika saker. Och då jag är en otålig person är denna påtvingade väntan, det vill saker som jag inte KAN forcera, säkert riktigt nyttig…

Jag väntar på
– att få nyckeln till nya bostaden så att jag kan ta mått på utrymmen och börja bära in en del små grejer där
– att äntligen blir klar med tömningen av några skåp här som jag nu bor, att få gamla pärmar ut och endast det mest viktiga från arkivet sparat
– att flyttföretagets bil kör mina saker till nya stället i slutet av augusti
– att få komma i väg till Moraitika på Corfu med en god vän

 

22 reaktioner på ”Att vänta är väl att ha hopp för framtiden?

  1. Helt rätt. Man ska leva här och NU, men måste också ha planering och drömmar! Och du har ju verkligen roliga saker att vänta på!
    En resa görs ju i tre etapper: planering, genomförande och minnen. Jag älskar planeringen, där 😀
    Kram!

  2. Livet är ju en evig väntan och det är vad vi åldras i. Vi väntar alltid på det nästa inplanerade händelse. Man alltid väntar på nåt. 😮

  3. Jag tänker att en resa har man glädje av 3 ggr. När man planerar den, själva resan och sen minnena. Hoppas du kommer att trivas i din nya bostad. Att flytta är väl alltid ett äventyr?

    1. Att flytta är minsann ett äventyr 😀
      Men efter den här 25:e (?) gången önskar jag slippa det för en längre tid.
      Rätt har du om resor också; planera, resa, minnas!

  4. Absolut rätt! Själv har jag en sak i mitt liv som jag bara njuter av. Tänker eller funderar inte på framtiden. Det lever jag helt i nuet.
    Att planera och drömma driver oss framåt (tror jag). Det behövs också.
    Lycka till med tömningen av skåpen 🙂

    1. Ja, nu händer det mycket på en gång men det är bara härligt, och tack vare resan samt nya hemmet fick jag ny ork inför det mörker som höst och vinter onekligen innebär.
      Ha en bra tisdag du med!

      1. Ja, alltså jag utgick ju från att jag åker ensam.
        Sedan frågade en väninna ”varför bad du inte mig med” 🙂
        Nå, jag ville inte be nån, för alla har inte ledigt från jobbet i början av september, och jag ville inte att nån skulle tycka synd om mig heller och komma därför 🙂

Kommentera

