Snart börjar ett nytt kapitel i livet

Blomster som prydde bordet på torsdagens 50-års fest.

Det här är ett förhandsinställt inlägg. Jag har tagit tre dagars semester och befinner mig i Helsingfors.

Jag tror att jag håller på att hitta balans i livet. Det var svårt att säga nej tack till olika jobb då jag sadlade om och blev privatföretagare för ett drygt år sedan. Plötsligt var det slut med vintersemestrar och sex veckor betalda sommarsemestrar.
Alla lediga dagar jag tar ut i dag tar jag på egen bekostnad.

Men jag klagar inte. Jag har hittills lyckats försörja mig.
Jag har min frihet och den är guld värd.
Osäkerheten lär jag mig leva med. Jag litar på att saker och ting ordnar sig.

Jag vågar också se fram emot hösten och nya utmaningar i livet.
Det känns som att jag är på väg att hitta hem, att jag kan landa i en trygghet som bådar gott för framtiden. Så mycket gammalt ”skräp” jag burit på i form av saker och minnen från det förflutna har städats ut under tre års tid.

De tre åren behövdes. Snart börjar ett nytt kapitel i livet ❤

23 reaktioner på ”Snart börjar ett nytt kapitel i livet

      1. Så där gungar även jag, har äntligen slutat med SSRI tabletten, trappat av i månader och har biverkningar fast jag har slutat med dem. Är väldigt gråtmild, upp och ner, men räknar med att det ska bli bättre. Ingen har väl dött av lite känslosvall eller?

      2. Nä, det går upp och ner – jag har inte medicinerat – men menar att jag ibland fortfarande är ledsen efter att min man lämnade mig 2014. Det tog ju hårt på ett redan bräckligt självförtroende, men har jag klarat det där så klarar jag väl vad som helst annat också…
        Kram!

  1. Ha en skön semester med mycket skoj och vila.
    Det enda som jag kan sakna med anställning är just det betalda semestern. Blir alltid irriterad när folk kläcker ur sig – du som är egen företagare kan åka när du vill på semester och hur länge du vill. Visst kan jag det men vem betalar? Jag får ingen semester från min lokalhyra som är hög. Det får jag aldrig. Det har inte hänt en endaste år. Ha.

    1. Precis så här är det. Vi behöver inte anhålla om ledighet men vi måste spara och jobba hårt på ett annat sätt för att ha råd, eftersom de lediga dagarna inte ger några pengar.
      Och just det, hyror och andra fakturor ska alltid betalas.

    1. Friheten har förstås sitt pris, men den är värd det – att inte behöva anhålla om ledighet är skönt.
      Att jag sedan ibland jobbar lördagar och söndagar också är en annan sak 🙂 Att få välja själv är ju ändå privilegiet.

    1. Nya sidor, som blanka i ett oskrivet häfte, vänder vi i i princip varje dag – men att ha hittat en bostad i ett hus med hiss öppnar nya möjligheter på många sätt.
      Och närmast det att jag fått mycket bortstädat – ”onödig barlast”, både fysiska ting och mentala sådana.
      Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

