BILDER från Helsingfors

Nu ska bjuda lite på mig själv! Väninnan som jag reste med tyckte lika som jag, att folk är onödigt tillknäppta då det gäller att visa bilder där man inte är till sin fördel, eller bilder som kan få andra att hicka till. Himmel och pannkaka, dansar hon på bordet? Var hon berusad? Vem är mannen bakom henne?
På sociala medier visar vi ofta ett tillrättalagt liv, som om allt var en dans på rosor där vi är vackra från morgon till kväll. Ett liv fullt av fina vänner, motion och hälsosam mat.
BAH, sade vi och uppdaterade två gånger på samma kväll med bilder från olika krogar ”C och M dricker alkoholhaltiga drycker på…” osv. 😀

Jag dansar på bordet för att man FÅR göra det 🙂

Rymy-Eetu på Skillnaden i Helsingfors är det tillåtet att dansa på bordet, och det gjorde många med besked. Satt du där med din drink gjorde du det på egen risk. Det hände att glas välte.

Kollar du noga kan du se även andra stå/dansa på borden. Det var paus mellan låtarna när bilden togs.
Bilden är tagen med mobiltelefon sent på kvällen och kvaliteten är som den är.

Men innan vi hade kommit så här långt besökte vi den lilla puben Milli Miglia på Kalevagatan. Vi satt ute vid små bord på trottoaren dock då vädret var så toppen.

Fin vägg i Milli Miglia.

Ja, och så måste man ju äta om man ska orka festa i den här åldern 🙂

Den absolut bästa biffen och pepprigaste såsen jag ätit på bra länge.

Favoriträtten pepparbiff på Kannus.

När jag åkte hem på lördagskvällen (blev lite tidigare start hemåt än tänkt på grund av jobb som uppenbarade sig) tog jag den här bilden via bussfönstret. Just den här helgen var det massor av olika evenemang i Helsingfors, många gator var stängda för trafik och bussen tog en alternativ rutt.

Vilket evenemang som pågår här i närheten av Borgbacken vet jag inte, men det kryllade av folk, mest ungdomar.

14 reaktioner på ”BILDER från Helsingfors

    1. Ja, pepparbiff är en klar favorit för mig och den här portionen var inte ens jättedyr, konkurrensen är väl så pass mycket hårdare i H:fors bland krögarna. Jättepepprigt var det!

  1. Precis! Bilder som den första är ju helt givna och mera regel som undantag om man festar loss och är mellan 13-25;-) Då uppdaterar man sin FB eller Instagram. Å det kan visst kvinnor över 50 ocså göra:-)

    1. Ja, det tycker jag att vi kan göra 🙂
      De som inte tycker lika skakar på huvet i all tystnad och pratar bakom min rygg, men de som tycker jag (och andra likasinnade) gör rätt, de stödjer och hejar på!

  2. Den där tillrätta lagda och perfekta bilden vi ofta visar av oss själva är jag i ärlighetens namn rätt trött på. Du har så rätt men kanske jag ibland är likadan själv. Hoppas inte men har jag inget positivt skriva är det bättre låta bli. Ja ja … Du verkar haft en toppen kväll och vilken biff, en sådan kan jag tänka mig någon gång. 🙂 Ha det gott och ta vara på det goa i livet. Kram.

    1. Ja, man behöver ju inte dela med sig av allt elände heller, men… jag är så trött på glansbilderna.
      Alla har vi bad-hair-day, och inte äter vi hela tiden hälsosamt osv.
      Varför inte vara ärliga och bjuda på sig själv ibland?
      Kram! Ta vara på det goa i livet du med 🙂

  3. Kul med bilderna från er Helsingfors by night. Jag vardär i veckan, men då dagtid så det blev lite lugnare. Men full fart ändå. En härlig dag blev det. och ni såg ut att ha en härlig kväll.

  4. Kul att se att du kunde festa loss 😀 Jag har då aldrig dansat på bordet, men här var det tydligen fritt fram 😉 och då är det annorlunda.
    God mat och dryck, trevligt sällskap, toppen!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

