Fick nycklarna!

Det händer mycket på en gång nu och det känns som en stor dag.
Jag fick nycklarna till nya boendet, och gick in där för andra gången. Första gången såg jag lägenheten möblerad, nu var den tom. Så jag tog lite mått här och där. Får fundera vilka möbler jag ska ha och vilka jag måste lämna bort. Bostaden är mindre än den jag bor i nu, och jag vill ha det luftigt kring mig.

Nu kan jag börja planera nya boendet.
Den inglasade balkongen är som ett extra rum. Förstås blir här kallt på vintern men en stor del av året kan jag vistas också här.

Snart kommer flyttlådorna. Där har jag att stå i med ett par veckor 😀

19 reaktioner på ”Fick nycklarna!

    1. Jag fotograferade rummen men det ser inte så bra ut utan möbler 😀
      Nu råkade bostaden vara mindre än den jag hade, men hiss i huset och snabb internetförbindelse vägde mest då jag fattade beslutet.
      Egentligen är det skönt att tvingas göra sig av mig ytterligare saker som aldrig eller sällan används.

      1. Snart kommer du bara ha en säng arbetsbord och två stolar. Asketisk enkelhet.
        Nu minns jag att du skrev att hissen var en avgörande faktor. Det känns att det är lätt att hitta hyrlägenheter i alla fall i Lovisa. Här är det omöjligt och svindyr. En liten etta på 35 m2 kan börja på 5000 och uppåt.

      2. Inte är det jättebilligt här heller, vi rör oss i samma klass då man bor centralt i Lovisa. Bor man två kilometer utanför centrum (ve och fasa så lång väg!)… är det billigare 🙂 Men så funkar det.
        Ja, jag tror det asketiska passar mig 😀

    1. Hahaa – ja, det verkar ju inte klokt med mig.
      Trivs här som jag bor, ja. Men huset har inte hiss och en del nära och kära har inte kunnat hälsa på. Bor på tredje våningen, blir inte yngre själv 🙂
      Behöver snabb internetförbindelse för mitt jobb också, och det finns på nya stället.

      1. hihi … ja ingen dötid i alla fall … 😉
        Då får vi se hur länge du stannar på det nya stället då … 😀
        Kramis

Kommentera

