Vilket väder!

På helgen fick FasterAster och jag njuta mestadels av sol och härlig högsommarvärme. God mat på Skeppsbron, lite skumpa och vin. Sedan hann vi hem precis innan den här sommarens värsta åskväder rullade in över stan. Skyfall och blåst, blixt och dunder – men klarade oss utan bekymmer på stugan. Den lilla sjön på bilden var större ett tag, men den försvann ganska fort – marken drog i sig allt.

I molnformationerna kan man se allt möjligt intressant.
Ett tag konstaterade vi att vi behöver roddbåt för ta oss bort från stugan, men marken sög i sig vattnet rätt fort 🙂

Efter att ha varit utomhus åtta timmar två dagar i sträck är jag nu jättetrött. Vet inte om jag ens orkar hålla mig vaken för att se Usain Bolt springa 4 x 400 meter i VM i London…

14 reaktioner på ”Vilket väder!

  1. Är det Grindorps Faster Aster som är i Finland?
    Grattis till det fina vädret under dagstid. Här var det bara grått men blev fint väder vid klockan 19 ikväll. Suck!
    Usain Bolt sprang 4×100 meter igår kväll – i ungefär 30 meter. Synd med en sådan sorti efter så många framgångsrika år…
    Men han firades ikväll – rejält!

    1. Ja, jag insåg det sedan… att han hade skadat sig och inte kunde löpa – vet inte om han ens är 4 x 400 löpare då jag tänker efter…
      Ja, det är FasterAster som också brukar vara i Grindtorp. Hon bor inte där, hon bor i Finland såsom jag, men hon brukar vara rätt ofta på besök i Grindtorp!

      1. Vi har +7 grader 07:59, och det blir säkert varmare frampå dagen. Du kan kolla hur det såg ut på min tomt, på min blogg. Ska smita ut på en promenad nu.
        Svante

Kommentera

