Glad måndag! 14-08-2017

Fram till och med den 2 september är utställningen ”Finland 100 år” öppen i Galleri Theodor på Mariegatan i Lovisa. Det är 22 konstnärer från Lovisanejdens konstnärsförening som ställer ut.

Kerttu Lähteenmäkis tavla blir man glad av. Motivet är från Lovisa, glasskiosken finns där vid gamla postens hörn.

Den här serien startade jag då jag tyckte att måndagen hade ett oförtjänt dåligt rykte. Snart har jag gjort nittio inlägg i serien, och flera av mina bloggvänner brukar också skriva glad-måndag-inlägg!
Tack för att ni är med ❤

Lissyfix bidrar med en Lilla My-gissning!
Anki bjuder på glatt humlesurr!
Geddfish visar glada killar inför mc-tur!
Tomtan bjuder på fina naturbilder!

18 reaktioner på ”Glad måndag! 14-08-2017

  1. Glad måndag, på dig!
    Din tavla är fylld av glädje och kärlek, wow! 😀
    Hos mig hittar du också lite glatt, en förväntansfull liten gosse, som ska få åka motorcykel.
    Kram!

    1. Hurraaa! Då länkar jag åter till dig!
      Hoppas du orkar med WF och annan kontakt fastän jag just nu inte hinner vara så aktiv med kommentarer på vänners bloggar.
      *packar så svetten rinner*
      Kram!

      1. Det är lugnt. Just nu har jag ju mitt ryggonda och är inte så aktiv. Men WF är kul i alla lägen.
        Förstår att du har mycket att göra, skoj! 😀
        Kram!

  2. Vilken härlig tavla … absolute en tavla man blir glad av!
    Önskar dig också en Glad måndag och en fortsatt bra vecka!
    Kram

  3. Det är annorlunda nu med måndagar sen jag blev pensionär. Men idag blir det en riktigt glad måndag eftersom vi ska fira två födelsedagsbarn. En 4åring och en som blir 34 i veckan. Syskonbarn och syskonbarnbarn

    1. Ja, jag förstår – dagarna flyter ihop för mig ibland också fastän jag inte är pensionär, men för att jag jobbar då jobb finns och är ledig då jag kan 🙂
      Ha det gott med hela släkten!

Kommentera

