Sista veckan

… i den gamla bostaden börjar nu. I morgon är det sista onsdagen här, på torsdag sista torsdagen osv.

Det finns saker jag kommer att sakna, eller åtminstone att se tillbaka på som goda minnen.
Att ha naturen rakt utanför fönstret är en sådan sak. Hela sommaren och en lång tid av hösten, ingen insyn. Bara en vacker grön vägg som senare börjar skifta i gult, orange, rött.

Då kvällssolen från väst når över hustaket är det vackert utanför mina fönster.

På nya stället har jag andra våningshus som grannar. Men jag tänker fortsätta med mitt nästan gardinlösa liv. Om det finns människor som tycker om att spana på andra, det vill säga som inte har annat innehåll i sina liv än att spana på mig… då får jag väl bjuda på den underhållningen 😀

27 reaktioner på ”Sista veckan

  1. Det liknar nästan min utsikt ser verkligen fint ut..
    Men du får det nog fint på nästa ställe också, alla har nog både för och nackdelar..
    Blir roligt att få se lite sen 😀

      1. Jag försöker skriva några inlägg från resan, om jag hittar ett internetcafé eller om det lilla hotellet har en dator 🙂
        Bilder från bostaden blir det troligen först efter 10 september!

      2. Jag väntar också på att äntligen komma till nya bostaden, även om det kommer att dröja veckor eller månader innan jag är klar där… just nu är jag gråtfärdig över allt jobb inför flytten, tar aldrig slut…

      3. Var inte ledsen min vän.. Jag förstår att du har det så stressigt flytt resa jobb försök att ta det lite lugnt det ordnar sig säkert.. Håller tummarna för dig tänk på att det gick bra sist.. massor av tröstkramar till dig.. // Nicki

  2. Vi har ju också flyttat och bor på andra våningen nu precis som du skall göra. Vad fint du hade utanför din gamla bostad så idylliskt. Hoppas du kommer att trivas i din nya bostad. Jag tycker inte alls det är konstigt om man inte har gardiner. Vi har inga i sovrummet för vi vill ha ljusinsläpp och dessutom har vi en balk som går ut där så det skulle se jättekonstigt ut. I dom andra två fönstren har vi bara gardinkappor. Man skall ha det efter sin egen smak och känsla.

    Ha en skön tisdag
    kram från
    Malin

  3. Det är ju så. Man kan inte ha allt utan får välja (om man kan) det som är bäst. Min man ville inte ha gardiner heller. ”Det blir för mörkt” sa han alltid. Ha det riktigt bra!

    1. Jag har inga gardiner här som jag nu bor, eller jo, en av spets som förhindrar flygfän att komma in då jag har dörren till balkongen öppen 🙂
      Och persienner finns ”inbakade” i fönstren 🙂 De används i sovrummet på vintern.
      Kram!

  4. Jösses. Nu vet jag att jag inte har en innehåll liv. 😩
    För jag känner att jag bara måste kolla om gardin fattas. Och jag hänger en hel del i min fönster och kollar livet på gatan utanför.
    Krsm!

    1. Visst kan man se spännande saker ske bakom gardinlösa fönster 🙂
      Här händer inte så mycket på gatan utanför, inte på gården heller – men sommartid kanske jag nog sitter på balkongen och ”spanar” lite 🙂

  5. Din utsikt som du har nu påminner mycket om den vi har här. Vi är ju också gardinlösa – gardiner är bara dammsammlare tycker jag. Frågan är ju hur nära grannhuset ligger, men om du har inbyggda persienner är ju problemet löst.

    1. I sovrummet finns persienner och i köket, men inte i vardagsrummet/salen/där jag har tv:n och vistas mest.
      Men avståndet till grannhuset där är cirka 60 meter, från köket är avståndet bara en gatubredd, men insynen är inte direkt eftersom grannhuset inte ligger direkt mittemot.
      Och jag tror folk har vettigare saker att göra än att spana på mig 😀

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

