Snabbt jobbat

Anmälde i slutet av förra veckan till disponenten att jag ska flytta.
Har ju betalat hyra för halva augusti, så att jag kunnat gå in där och ordna med en del små saker, fått mattor som skydd på golvet där tunga möbler ska in.
I princip har jag ”bott” på två ställen sedan 15 augusti, och redan från början av den här veckan fanns mitt namn på nya bostadens dörr – rätt stavat och allt. Hurraaa!

18 reaktioner på ”Snabbt jobbat

  1. Disponent – det är ett konstigt ord och ganska ovanligt här. Tror inte vi har sådana i Sverige;-)
    Men kul att du har redan fått en rättstavad namnskylt på din nya lägenhet.

      1. Jag märker ingenting heller. Vist är det kyligare, men det är sommar fortfarande. 😀
        Och på Grekland är ju alltid varmt.

      2. Enligt prognoserna för Corfu första september är det +25 och det är lagom, för då som det är mer än +30 är det för mycket 😀
        Tycker därför att vi haft en ganska skön sommar i Finland i år.

      3. Jag tycker att vi har också haft en fin sommar med mycket sol, och härliga 22 grader. Toppen. Men få andra som håller med mig. 😂

      4. Eller jag vet inte om jag nu tänker ett varv till. Jag vill nog inte vara normativ. Jag vill vara avvikare som jag är i många andra saker också. I alla fall vara i minoritet, som sticker ut. 😊

Kommentera

