Golv, vägg eller tak?

Kanske inte så lätt att avgöra. Men den här ryan hänger på en vägg, ganska högt uppe ovanför en dörr i Vackerbacka, som är ett av husen som är med i Lovisa Historiska Hus under helgen. Mamman i huset är textilkonstnär, och det syns.

Paret Karvonen, som renoverat Vackerbacka under många år, fick nyligen också utmärkelsen Gyllene Penseln. Jag skriver om det i Nya Östis idag, en kortis fanns på webben redan i går.

Läcker färg, tycker jag.

Jag har väldigt mycket att göra de närmaste dagarna. Packa ner hushållet, och packa resväskan 🙂 Försöka jobba lite på sidan om för att inte bli utan lön den här månaden. Uppleva de intensiva och härliga LHH-dagarna 26-27 augusti. Vi är många som jobbat för evenemanget över ett halvt år nu.

Mina besök hos bloggvännerna blir sporadiska, kommentarerna där likaså. Men jag hoppas kunna vara tillbaka hos er alla igen senast i mitten av september!

8 reaktioner på ”Golv, vägg eller tak?

  1. Färgen på ryan är ju limegrön, så den gillar jag skarpt. Skulle dock inte vilja ha den hängandes hos mig – vilken dammsammlare…

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

