Hösten smyger på

I dag skiner solen. Det är +18 grader och jag klarade mig utan strumpor i skorna. Vid torgvagnen där en väninna och jag drack juice vid 13-tiden var det rejält varmt.

Ändå känner jag att hösten smyger på. Det doftar fuktig jord, förmultnande löv. En del träd är inte längre bara gröna, de har fått löv som skiftar i gult och orange. Allt har sin tid och årstiderna har sin charm.

Jag är glad för att jag har lyckats hålla kvar många av de känslor jag fick ta del av under semesterresan. Där blev jag sedd, där var allting möjligt. Jag bejakade det nya, tog emot allt med öppna sinnen, och livet bar mig.

Inflyttningsgåvor av min syster – tack ❤ En dagbok med Muminmotiv, ett kort och ett häfte där jag skriver upp allt viktigt. En to-do-list behövs alltid!

Nu är jag tillbaka hemma och det känns också bra. Jag tömmer flyttlådorna och siktar på att ha mitt hem klart till jul. Ett par nya möbler behövs, och det dröjer innan alla de andra hittat rätta platser. Men målet är fortfarande att göra mig av med ännu fler prylar och en massa kläder jag inte använt alls på ett år.

Jag tror att resor vidgar vyerna på mer än ett sätt. Det är inte bara det där att se nya platser och träffa nya människor. Jag gjorde en viktig inre resa på Corfu.

Del 2 av båtutfärden lägger jag ut i kväll.

10 reaktioner på ”Hösten smyger på

  1. Det är så roligt att få läsa om hur nöjd du blev över din resa, både den inre och den yttre. Livet har bråttom så det är bäst att passa på att leva fullt ut.
    Kram till dig!

    1. Och jag känner glädje då andra är glada för det jag fått vara med om.
      Vi vet aldrig vad livet har i beredskap för oss, vare sig det är gott eller något sorgligt – och bra så.
      Kram!

Kommentera

