Glad måndag! 02-10-2017

Första måndagen i oktober månad.
Vad passar då bättre än en del av höstens skörd som jag fångade på bild på marknaden i Liljendal i lördags!

Jag plockar inte själv svamp men tycker de här är så fina.

Jag länkar gärna till andra bloggare som är med i min serie Glad måndag. Låt mig veta att du finns!

Ett KULigt inlägg hittar du hos Geddfish!
En massa fina sommarblommor hos Anki.
Spröda vackra skogsstjärnor hos Tomtan.
Genomgående, pigg LIMEgrönfärg hos BP.
Bilder med storstadspuls hittar du hos hos Kajsalisa.

49 reaktioner på ”Glad måndag! 02-10-2017

      1. Rikigt läbbiga små blodsugande kryp… men kanske de bara finns i Finland?
        Vår närhet till de stora skogarna i Ryssland kan spela in, jag tror flugorna kommer därifrån.
        Helt seriöst.
        Så det är Putins fel 🙂

    1. Kul! Jag kanske borde göra en sån lista som du har på deltagarna i Skyltsöndag, men vet inte riktigt hur jag ska göra.
      Har väl frågat det förr 🙂
      Tror att jag fortsätter som hittills.

  1. De skulle jag köpa. Direkt. Fina, rena inte dåna som jag ser här i Stockholm som är fulla av gjord och kostar 299 kr/kg. 299!!!!!!!
    När alla pratar om att det är svampår i år. 😤😤😤

      1. Kanske borde man men jag har inte sett rena kantareller på flera år. Därför köper jag numera bara trattkantareller , de är inte smutsiga. Och jättegoda. Men hur dyra som helst. Trots svampår.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

