Jag känner mig som en tonåring

… för att jag sov till klockan 12 i dag 😀
Jag är glad att jag har förmågan att sova de 7–9 timmar jag behöver varje dygn.

Men annars känner jag mig som den 55-åring jag är, det vill säga lite seg efter nattsuddet med innebandyvännerna.

Alltså bara det där med att vaka tar på krafterna. Vare sig man dricker alkohol eller inte.

Det är inte jag som tömt konjaksflaskan på bilden, för jag dricker inte konjak. Men jag tyckte symbolen var fin.

Jag antar att konjaken i flaskan var god 🙂

I dag har jag tagit det väldigt lugnt. Hjälpt en senior att få i gång internet. Tycker det är tufft att 80-plussare går på datorkurser!

Cyklade i regnet. Luften är så frisk på hösten och regnvatten gör väl gott för hyn? 🙂

Jag tycker väldigt mycket om de här träden utanför Hambergska hemmet på Östra Tullgatan.

26 reaktioner på ”Jag känner mig som en tonåring

      1. Då ska dom titta på det där sömnprogrammet jag såg igår. Människor klarar sig inte alls bra med så lite sömn. Inte ens fast dom tror det. Hjärnan behöver tid att jobba i fred på nätterna. Du blir smartare helt enkelt 😉

      2. Det var kul att höra!
        Och jag tror på det där, att hjärnan måste få vila – det värsta är väl om man tror att man sovit men ändå drömt en massa, och oroat sig kring sånt som har med jobbet att göra 😦

  1. Hahaha! Vänta bara tills du blir pensionär, då är du tonåring nästan varje dag. Man byter liksom dygnsrytm, speciellt i det här bedrövliga vädret. Känns riktigt skönt att kunna lägga sig mitt i natten och gå upp sent;-)

  2. Visst är det skönt att sova ut ibland! Och du har nog rätt, regn är bra för hyn. Sen blir höstfoton, som ditt så vackra med blötan. Himla snyggt konjaksemblem.

  3. Snygg träd håller med.
    Jag skulle dö om jag skulle sova så länge. Antagligen av migrän vilket jag får om jag sover ens en timme för länge. Plus skulle känna mig snuvad på dagen och framförallt förmiddagen som är min favorit del av dagen.

  4. Haha, min rubrik idag var att jag sov till halv elva! Om inte klockan är på ringning kan jag sova huur länge som helst. Det är ju så tyst här på landet, postbilen kommer aldrig före tolv…men djuren brukar bli otåliga och vilja ha mat, som imorse, vid halv elva prick. Ha en fin ny vecka

    1. Visst är det en gåva att kunna sova länge då man behöver det 🙂
      Här ringer kyrkklockorna ibland nio på morgonen om söndagar, men jag somnar om.
      Önskar dig en bra start på veckan!

  5. Skönt att få sova ut ibland 🙂
    Regn är inte bara bra för hyn, utan för håret också. När jag var ung samlade vi regnvatten att tvätta håret i – rena skönhetsmedlet 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

