Favorit i repris

Det här är min absoluta favoriträtt! Pepparbiff ❤ á la restaurang Bella i Lovisa.
Gillar dessutom då potatisportionen inte är jättestor.

Däremot ser potatisarna stora ut på bilden 🙂 och biffen ser liten ut.
Det är mobiltelefonens kamera som ljuger.
Biffen ligger också på en delikat rotsaksbädd!

Favoritbiffen!

En härlig kväll i en god väns sällskap ❤ Alltid så givande att få ge och ta i diskussioner, att få inspirera varandra, höra lite senaste nytt och sånt 🙂

Hemma känner jag glädje i nuet, i den sekund då jag kan gå ut på balkongen och sätta två värmeljus i lyktorna.

Och så den här fina cyklamen som jag fick av Dimi. Den har stått fin i ett par veckor. Kanske för att jag låter den stå svalt på balkongen då och då?

Tyckte det nästan var frost förra natten, så nu får blomman sova inomhus, men i morgon lyfts den ut på balkongen igen!

28 reaktioner på ”Favorit i repris

  1. Restaurangmat var det enda man kunde välja då jag jobbade i Stockholm. Det blev alldeles för många besök på mathak runt staden. Numera behöver jag inte gå ut för att äta, jag kommer ju åt köket precis när jag vill, och maten blir godare.
    Svante

      1. Då är du bra på matlagning, eller gillar i alla fall själv det du tillreder 🙂 Nä, inte får man alltid toppenmat på restauranger, då måste man våga säga till, vilket inte alltid är lätt…

  2. Ser riktigt gott ut, och potatisen ska man ju dra in på, sägs det, för att minska på kolhydraterna. Portionerna har ju annars bara blivit större och större även på restauranger av enklare typ.

  3. Mums!!! Pepparbiff var en klassisk rätt på 1980- och 1990-talet här i Sverige, liksom Tournedos Rossini. Dessa rätter har nästan försvunnit från matsedlarna här – tyvärr. Kul att pepparbiff har hållit sig kvar i Lovisa!

  4. Jag måtte ha underlig smak då jag aldrig gillat pepparbiff(eller smakat på makkarapeunat) biff är ju sjukt gott men pepparsåsen inte min grej…men rödvinsås,mmmmmm!!!!!!
    Vilken fin färg på cyclamen😍

      1. Jag gillar vitlök men inte på potatisen, dvs inte om det är vitlökssås som gör potatisen mjuk – jag är ingen potatisvän, men frasiga stekta eller friterade går an 🙂

  5. Hej ja peppar biff är smaskens men har du inte smakat på deras sniglar ??? det var länge sen jag har sett det på en matsedel men det är folk som äter det annars har man väl inte på menyn

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

