Hur galet som helst, del 38

Hur har man tänkt sig komma i väg härifrån? 😀

Ett minne från Panorama Villas restaurang på Corfu.

På eftermiddagen har jag ett möte och lite senare ska jag ut och äta med en väninna.

I går kom det många bra program på tv, bland annat i Sveriges TV där man berättade om en bok om fetma som en kvinna skrivit i Frankrike. Om alla de där idealen vi kvinnor förväntas leva upp till. Och om det där att man inte har karaktär om man inte håller sig i trim osv. Jag blev både upprörd och ledsen å den mobbade kvinnans vägnar… boken hon har skrivit är viktig.
Själv vill jag ALDRIG ändra mig för att duga för nån annan.
Duger jag inte sådan som jag är med, med allt hull och hår 🙂 … då får det vara!

12 reaktioner på ”Hur galet som helst, del 38

  1. Cykelparkeringen visar att det är lika svårt där, som här, att få behålla sin cykel. Apropå vikt, så kör jag efter denna devis, ” Folk säger att jag inte bryr mig om någonting, men det skiter jag i”.
    Svante

    1. Jag tror att jag hört / läst om det där också.
      Tycker det är så synd att folk som är feta eller lite rundare ska bli skuldbelagda för det och uppmanas ändra kost- och dryckesvanor.
      Att ÄNDRA på nåt pekar ju på att du gör nåt fel … 😦
      Låt alla blommor blomma.

      1. Men jag tycker det är bra att man uppmanas att ändra dåliga vanor men inte att man skuldbeläggs för just fetma för ibland går det inte att göra något åt det

      2. Jo, jag förstår att du menade så ❤
        Jag blir ibland bara så upprörd när det allmänt sägs att man ska ändra sig…
        Anlag för fetma kan ju komma med generna.
        Tycker det är fel att kommentera andras kroppar, vare sig någon är mager eller rund.
        Klart det är ohälsosamt att vara jätteöverviktig eller anorektisk, men det är ändå personliga saker.

  2. Det är inte bara fetma utan allt ytligt som kommenteras. Hur ofta hör man inte: ”Har du sett vad hon har på sig?” Hårfärg, längd. frisyren. Alltså jag kan bli vansinnig på sånt. Vad spelar det för roll hur vi ser ut? Det är ju människan som är intressant, älskvärd (eller inte) o.s.v.
    Tycker det blir värre och värre.

    1. Underbart att se dig skriva det här, för jag tycker lika och begriper inte heller varför utseende, kläder m.m. måste kritiseras…
      Troligen gör osäkra människor sånt, för att lyfta sig själv på nåt sätt..

    1. Det skålar vi på!
      Men som du skriver, i dag är det inte lätt, jag tror att unga människor – både killar och tjejer – känner stor press då det gäller utseende och studieframgångar… 😦

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

