Glad måndag! 16-10-2017

Halva oktober har gått – tiden går verkligen fort.
Men jag gläder mig åt tanken att ganska snart är det vår igen 🙂

Det här är en av flera små fina tavlor som finns på väggen i Hotell Degerbys bar. Jag antar att den har varit en bricka förr.
Bilden tog jag i fredags då jag hade en intervju och ett möte i hotellbaren.

Trevlig bild, tycker jag. Men just i dag skålar jag inte i likör 😀

En kille som spexar hittar vi hos Anki, man blir verkligen glad då man ser den bilden 🙂
En glad dam i pigg röd dress som lyser upp mot den vita snön hittas hos Tomtan.
Bland annat blå himmel och höga träd hos Kajsalisa!
Hos Geddfish hittas godsaker i ett gammalt baktråg.

25 reaktioner på ”Glad måndag! 16-10-2017

  1. Väldigt engelskt, men jättefint! Å nej, ingen bra idé att starta en Måndag med likör, smartare att börja med en stark kopp kaffe;-)

  2. Visst är den glad måndagen och din bild piggar upp med allt rött. Hos oss är det rena sommarvädret med sol och värme. Ni hinner nog få det hos er också innan hösten är slut. Jag ser fram emot snön som kommer snart, förhoppningsvis. Glad måndag!

  3. Det är en hemsk bild.!!!
    Det är ett gäng jägare som ska släppa alla sina hundar lösa för att tillsammans jaga en stackars räv, som inte har en chans att överleva. Eller också är de redan klara och skålar över den ihjälstressade och döda räven.

  4. Trevlig fotoutmaning du har startat! Man blir alltid extra glad av att skriva om glada saker och sen läsa om andras glada inlägg 🙂 Jag är med i Evas tacksamhet på måndagar men dessa två utmaningar går ju egentligen att kombinera. Glad och tacksam!
    Jättehärlig bricka!
    Tre flyttar på tre år låter jobbigt. Vi har bott 25 år i huset nästa år när det är dags att flytta. Du förstår nog att vi samlat på oss en del. Ja visst blir det som en nystart. Det var just det vi ville. De sista åren har varit extremt jobbiga, framför allt med sonens hälso-problem. Finns för många jobbiga minnen i huset nu, trots att jag alltid älskat detta hus. Nu mår sonen bättre även om det är en väldigt lång rehabilitering och förhoppningsvis kan nästa år bli en liten nystart för oss alla. Kram

    1. Vad roligt att du skrev lite längre här!
      Tacksamhet och glädje, ja det kan kombineras i blogginläggen.
      Mina tre flyttar startade ju med en ofrivillig skilsmässa 2014, men den lärde mig mycket, så nu är jag är här som jag är, och livet blev rätt bra ändå.
      Fastän jag inte trodde jag skulle klara av att andas utan honom… höh.
      Jobbiga minnen kan man dels städa bort, men för min del var nog även terapi nödvändig – bra och härlig på många sätt.
      Kram!

  5. Oj, så många fina kommentarer du fick på Glad måndag!
    Jag har inte kunnat länka till dig, då jag gjorde inlägg via mobilen, så du fanns ”bara” i mina tankar.
    Nu får du ha Glad tisdag med dina trevliga ”Väggar”.
    Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

