Glad måndag! 23-10-2017

Näst sista måndagen i oktober. Inte många veckor kvar till jul, hörni. Och sedan går vi mot ljusare tid och vår 🙂 En gör vad en kan för att tänka positivt och hålla humöret uppe! Snart är det påsk såsom på bilden ❤

Piia Miettinens konst finns ännu hela oktober månad i Runda Munken. Gå dit och ta en kopp kaffe, kanske en bakelse – och njut av den färgglada konsten!

En riktigt läcker maträtt, som också glädjer med färgerna, finns den här måndagen hos Geddfish!
Lövhögar som man blir glad av att hoppa i och 6-månaders fest ser vi hos Anki!
Fina färger på blomma och frukter hittas hos BP!
Kajsalisa är också med med grön ko och ledsen gris 🙂
Tomtan är också med!

30 reaktioner på ”Glad måndag! 23-10-2017

    1. Just det – vintertiden!
      Och jag håller med dig, inte vet jag om det kommer nån vår och sommar mer – vi ska inte tro på väderlekstjänsten i alla fall.
      Det snöar säkert på midsommar 🙂

      1. Vad gäller snöande på midsommar, så har jag varit med om det några gånger. Jag har också varit med om att Julafton varit varmare än Midsommarafton. Vad gäller vädertjänsterna, så har verkar de anställda där, sakna yrkesstolthet.
        Svante

      2. 2014 hade vi +4 och hagel en vecka före midsommar, och jag tror att det också var – såsom du skriver – varmare på julen då – +9 om jag minns rätt.
        Ur led är tiden 🙂

  1. När Ingrid och du går i ide följer jag gärna med. Glöm inte att meddela mig 😉
    Gulliga kycklingar gör en glad och en med ett hjärta på magen. Det räcker hela veckan. Fortsätt att krya på dig!

  2. Går man runt i stan har julen redan börjat, sen en månad ungefär. Köpte det sista från sommarrean och utanför på Hötorget hängde julskyltningen. Kan inte handlarna fixa så vi får vår också. Jobbade sen ikväll, men länkade upp dig nu.

      1. Åh, en sådan söt tomte – jag kan inte göra en sån på stationära datorn, via paddan nog men jobbar sällan på den med bloggen.
        Eller ÄR det en tomte?… Nåt med röd mössa ser jag – påskfågel ändå? 😀

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

