Äntligen! Nya möbler!

Men tyvärr dröjer det innan ni får se dem på bild… hahaaa… ja, ni förstår, jag kan inte montera dem själv. Det behövs fler än två händer för att få ihop mitt nya tv-bord och köksbordet. Köksstolarna KANSKE jag kan lirka ihop ensam, få se!

Ryggstödet till en av köksstolarna 🙂

Det är så skönt att göra sig av med saker som inte passar i hemmet. Som är kvarlevor av gamla tider, då inredningen var ett misch-masch av allt möjligt som kom från flera olika hem.

Jag känner att jag ibland vill driva allt till sin spets. Så att jag inte ens kan ha små förvaringslådor i plast i skåpen om de är beigefärgade eller blå 😀 De ska vara vita eller svarta – grått KAN gå an.

Levande ljus kan man inte ha för många av.

På shoppingturen i grannstaden Borgå köpte jag också ett ljus. Och snart är det ju jul så lite juliga klistermärken har jag alltid användning för.
Och det där med Borgå… köper allt jag kan i Lovisa, men om jag inte sagt det förr så har vi ingen möbelaffär här.

23 reaktioner på ”Äntligen! Nya möbler!

  1. Det är kul med nya möbler, och hittills har jag lyckats sätta ihop mina själv, och ibland plockat isär dem då jag flyttat. Nu hoppas jag att jag kan lämna över det jobbet till andra vid nästa flytt.
    Svante

    1. Ja, då man äntligen får hemmet enhetligt – det känns viktigt för mig, att jag själv valt ut och är tillfreds med det jag har.
      Men det där med att skruva… suck, jag kan förstås… men det tålamodet, det tålamodet… 😀

      1. Apropå släkt. så hörde jag en historia, om en brandman. Han var ute och gick med en bekant, och pekade upp mot en lägenhet där lyset var på, och sa där uppe där det är tänt, har jag släkt.
        Svante

  2. Är lika dålig som du när det gäller att skruva ihop möbler. Nu ska det bli spännande att se hur dina inköp ser ut när de väl kommit på plats:-)

    1. Det här har jag väntat på över två månader, så inte kan man påstå att jag haft för bråttom med mina anskaffningar 🙂
      Och efter det här behöver jag inga stora saker mer.
      Det är ju bara så att då man flyttar passar inte alla gamla möbler in, boendeytan blev mindre, vinklar och vrår är annorlunda.

  3. Roligt! Jag hade börjat skruva som du vet. Mitt tålamod hade räckt för dig också men det är svårt att maila till dig 😀
    Levande ljus ska (måste) man ha. Lite doft i dem är inte heller fel. Det ska vara mysigt när det är ruggigt och mörkt ute.

  4. Jag tycker att du ska driva det till sin spets och byta ut förvaringslådorna så att det blir precis som du vill ha det, när du nu håller på. Härligt med ljus in höstmörkret, jag måste plocka fram hos mig.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

