Nya möblerna ihopskruvade!

Ett par timmar tog det att få möblerna monterade. En massa små skruvar i olika plastpåsar med bokstäver och nummer på gör mig frustrerad vid blotta åsynen! Men då andra har tålamod, och även sådana verktyg som jag inte äger (maskin som drar åt skruvar) gick det tämligen smärtfritt ändå.

Äntligen har jag ett köksbord! Har varit utan i elva veckor … 🙂

Frestades att köpa ett par nya skålar i favoritfärgerna.

För frukostflingor, youghurt, glass eller godis.
Äntligen plats för dvd:n, fastän jag inte lagt dit den än. Och för alla Bondfilmer 🙂

Hade tänkt köpa ett längre bord i lackat svart, men vi skulle inte ha fått med det i bilen utan släpkärra, så jag nöjde mig med den här. Och kanske bra att precis allt inte går i svart, då tv:n är svart och lädersoffan likaså.

Nu är jag glad och nöjd. En del möbler och saker ska ännu bort från bostaden, men i det stora hela ska jag väl vara klar till jul, vilket var mitt mål då jag flyttade hit för elva veckor sedan.

34 reaktioner på ”Nya möblerna ihopskruvade!

  1. Där ser du, det är inte så svårt, även om man inte har skruvdragare. Det är bättre att ha känslan i händerna, så maskinen inte drar sönder det man ska skruva i.
    Svante

      1. Men nog kan man ju kvadda också då man skruvar för hand, men det går inte lika fort 🙂
        Då man ser att flisor börjar komma, och inser att NU gick det lite snett…

      1. Men tvåsamhet är ändå fint – om allt funkar, om man har barn osv.
        Jag har ju inga barn, men visst saknar jag ibland en vuxen att dela vardagen med.
        Med det inte sagt att jag vill dela bostad med nån 😀

  2. Det blev ju hur fint som helst! Skålarna är otroligt läckra. Å vilken tur att du köpte en vit tv-bänk som avbryter och passar perfekt ihop med resten som är svart. Riktigt snyggt:-)

    1. Ja, det är ett klaffbord som vid behov kan göras större, oftast är jag ju ensam, och köket är inte så stort, så det här var en perfekt lösning 🙂
      Ni är ju fyra personer och ofta många fler på fest så klart ni ska ha stora bord 😀

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

