Skyltsöndag, den 12 november 2017

Vitaminer i höstmörkret, citroner och ett minne från soliga, varma Corfu 🙂

Länkar till fler bloggare som skyltar finns hos BP som har Konst eller Konstigt-bloggen.

Och en extra skylt som bonus för att det är fars dag i Finland! Grattis alla som är pappa, farfar eller morfar!

Gratis medel för bilfönstertvätt för den som köper en Perfect Tornado-tvätt.

14 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 12 november 2017

  1. Den hemsnickrade första skylten är ju såååå charmig och fin! Dessutom uppskattar jag den blå himlen som perfekt inramning:-)
    Andra skylten är fräck, den kan man liksom inte missa. Erbjudandet är det absolut inget fel på heller.
    Här i Sverige firas också fars dag idag. Å det märktes i Täby Centrum igår, där det var fullt med folk som letade presenter.
    Toppen skyltning! Tusen tack för den och länken:-)

    1. Ja, jag insåg ganska snart att fars dag firas samtidigt i Sverige.
      Tror det är annorlunda med mors dag i maj, vår i början, er sista söndagen?
      Det är skönt att ha många skyltar på lager 🙂

      1. Jodå, först var far min väldigt noga med att man inte fick blanda språk. Sen har jag faktiskt för min egen skull läst finska på universitetet. Jag läser finska utan problem men är hela tiden förvånad över alla nyord. Tidigare hade jag ju mina föräldrar att prata med men sen några år är de borta och jag får ta till Yle för att inte glömma för mycket. Sen har jag släktingar både i Sverige och Finland som jag då och då pratar finska med.

      2. Jodå, det skulle gå, men jag skulle bli osäker på vissa saker. För mig är det ju svenskan som är mitt bästa språk. Jag skriver till fastrarna i Finland men annars använder jag inte finskan i skrift. Och ibland vet jag ju inte om jag gör en direktöversättning från svenskan. När jag lyssnar på debatter så förundras jag över alla låneord som man har släppt in i finskan. språket var ju puristiskt tidigare. Min finska är nog ganska ordfattig, skulle jag tro, haha.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

