Glad måndag! 13-11-2017

Små glada grisar 🙂

Jag är intresserad av inredning – ibland.
Sedan kan det gå en tid då jag tycker att inredning är ytligt.
Jag gillar olika slags prylar, men inte sådana jag kallar onödiga.
Det finns saker som bär på minnen. Och det finns saker som är fina och praktiska på samma gång.

Det är svårt att förklara. Vi har alla olika smak. Att du skapar ett hem där du själv trivs är ju det viktigaste. Vare sig hemmet är asketiskt eller fullt av grejer.

Glad måndag i alla fall! Med dessa små randiga juliga grisar. För det är väl grisar? 😀

Hos Geddfish hittar du färgglad sophantering på Madeira!
Vacker iskonst, som liknar palmer, hittar du hos Anki!
Kajsalisa har SIN syn på glad måndag – är det roligt att diska eller inte? 🙂
Att pussla är kul tycker Seniorvinklat, och jag håller med!
Och BP leker med olivolja i stekpannan 🙂
Hos Tomtan finns en blå himmel!
Glad måndag med näsan i kålboken bjuder Annette på!

28 reaktioner på ”Glad måndag! 13-11-2017

  1. Jag är inte särskilt inredningsintresserad heller, men om jag tycker om någons hem brukar jag fundera på varför (förutom människan som bor där), och knycka idéer. Min kompis brukar säga att det ser ut som att en enhörning har spytt hemma hos mig😊

  2. Huruvida det är grisar eller inte är svårt att säga. Håller med dig om inredning i ett hem. Det viktigaste är att man själv trivs där. Inte inreda det för hur det skall se ut för besökare.

  3. Grisar utan knorr i så fall. De påminner om den lilla katten som min treåring sydde till sin lillebror. Jag var full av beundran för hennes tålamod. Det är som du skriver det viktigaste att man skapar en miljö där man själv trivs. Jag tänker mig att alla inte har den förmågan dock. Intresset för att inreda sitt hem har nog ökat i och med att inspirationen finns att hämta på många olika håll. Jag försöker renovera mitt hem och få det trivsamt, men det går oändligt långsamt. Beundrar din energi.

    1. Låt allt ta sin tid, då man renoverar är det viktigt att man går varsamt fram.
      Alla dagar har jag inte energi, men jag har blivit så pass trött på vissa saker som jag inte behöver, att de ska bort.
      Vissa saker används inte ofta, men behövs ibland, och innan de hittar sina platser krävs lite tid.
      Du har rätt då det gäller inspirationskällor, finns massor av dem – i tidningar och på nätet.

  4. Som du sa, alla har vi olika smak/behov och huvudsaken är att vi trivs där vi bor.
    Det är nog grisar, fast de kunde vara hundar också;-)
    Glad Måndag till dig med!

  5. På måndagskvällarna skjutsar jag våra barn till danslektioner och brukar passa på att läsa böcker under tiden de dansar. Det är verkligen Glad måndag för mig, normalt sett, att få möjlighet att läsa så mycket som jag gör under de här väntetiderna när barnen dansar.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

