Vackra Lovisa

Jag har många bilder i arkivet, bilder som jag inte planerat använda på något speciellt sätt. Tror att jag ska börja portionera ut dem så småningom.

Här är en sådan bild som jag tog på inredningskvällen. De här vykorten från Lovisa är stilrena, vackra och lite annorlunda tycker jag.

Tina Karvonens fina kort, bland annat med Lovisamotiv, men de finns med motiv från andra städer också, även på planscher.

Den här dagen fortsätter med sorgkant för många. Media följer upp och rapporterar kring de utredningar och förhör som följer efter knivdådet där en pappa tog livet av sitt barn i Borgå i går.

Själv ska jag snart på ett möte som har med en publikation att göra. En historisk återblick från en liten by. Boken ska snart komma ut. Detsamma gäller en jultidning jag varit med om att producera. Och i morgon har jag ett möte som gäller ytterligare en publikation, men den är först i startgroparna.

Så här går dagarna. Trots alla ofattbara våldsdåd går livet vidare och vi kan inte göra annat än ta hand om varandra och försöka sprida kärlek ❤

22 reaktioner på ”Vackra Lovisa

  1. Vilka vackra kort, så stilrena o strama och annorlunda. Läste med förfäran om dådet, nånting står inte rätt till i skallen på förövaren, den saken är säker. Och hur ska modern kunna leva vidare efter den förlusten? Ondska på högsta nivå…men jag blir mer arg än ledsen! Hela världen tycks mig ibland bestå av ett gäng galningar , det ena dådet värre än det andra. Finns blott en gemensam nämnare, de är alla män….Hur skulle världen se ut om kvinnor hade makten?

    1. Ja, ordet stram passar också in här – gällande korten 🙂

      Angående dådet i Borgå finner man ju inga ord… jag tänker detsamma, hur ska modern orka vidare i livet… och alla andra anhöriga och vänner till familjen.

  2. Spännande projekt du har. 🤗
    Och ja, det mordet på barnet är så fruktansvärt att jag inte kunnat läsa det hela. Förstår inte hur man kan. 😦

  3. Väldigt vackra och stilrena vykort. Vissa saker går bara inte att förstå. Oerhört tragiskt, den pappan måste ha drabbats av psykisk sjukdom. Det var ju en pappa i Sverige som kastade ner sin baby på betongen i ett vattenkraftverk.

    1. Ja, så är det – vad som än händer ska vi försöka orka vidare – men nog känns det säkert för många nära och kära till barnet som dog väldigt svårt att ta sig vidare. Det går inte att se en mening i våldsdåd … 😦

  4. Kul att se att det fortfarande görs vykort! De är verkligen fina och annorlunda. Tror de skulle göra sig perfekt inramade på väggen.

  5. Det är så märkligt, att världen snurrar vidare trots allt hemskt som händer. Det skulle vara rimligare att den stannade upp, men så fungerar det ju inte. Så hemskt att föreställa sig ångesten hos barnet… och hos mamman…

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

