Iskall vind och halka

… men det är som med så mycket annat, bara att ta det såsom det kommer.
Här är jag på väg hemåt efter ett jobbuppdrag. Fiskade hastigt upp kameran ur väskan och knäppte en bild på baksidan av köpcentret. Det som för länge sedan var Elantos butik 🙂

Det är både snorigt med lös modd OCH halt ute just nu. Det gäller att hålla tungan rätt i mun, eller som nån sa nån gång ”att hålla tungan i rätt mun” –hahaa… det klarar jag! Här har det inte varit några kyssar på länge 😀

Tror att jag har hittat veckans rytm. Mycket jobb med tidningen från måndag till onsdag. Andra jobb på torsdag och fredag. Så småningom lite mer ledighet lördag och söndag. Sverigeresa att se fram emot 1–6 april!

Snödrivorna är ännu djupa här. Någon har ställt ifrån sig en tomflaska i en driva. Vinden var riktigt bitande kall i dag. Minus två kändes som minus 12!

Jag gick två nya böcker med posten. Just nu gillar jag bäst sådana som har korta, kloka texter. Visdomsord att ta del av varje dag.

 

9 reaktioner på ”Iskall vind och halka

  1. Ungefär samma väder och halka här. Ingen sol heller, men jag såg i några bloggar att södra Sverige fick njuta av sol idag. Hoppas på blå himmel och sol till dig och oss imorgon:-)

  2. Iskall vind här också, men strålande sol, tills alldeles nyss. Minusgrader hela dagen, utom i direkt solljus.
    Svante

      1. Ska vara kallt här fram över helgen, plus måndag, sedan varmare, och mer snö.
        Svante

  3. Vintern är envis i år. Rottne har fortfarande – grader och detta skall vara veckan ut. Kanske lite sol i slutet.och det hoppas jag och även till dej. 🌞

  4. Ja, man får gå försiktigt! En härlig vårvinterdag igår ser ut att följas av en lika fin idag. -8 tidigare på morgonen har blivit lite varmare med -6 just nu 🙂
    Hoppas meteorologerna har rätt – för då kommer våren nästa vecka 🙂

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.