Härlig allsång!

Rise like a fenix är en mäktig sång.
Rise like a fenix är en mäktig sång av Conchita Wurst.

Finns det någon annan än jag som tyckte att kvällens Allsång på Skansen var den absolut bästa hittills?

Alla artister var bra, det är svårt att säga vilka höjde sig över mängden. Conchita Wurst, glada Panetoz, Ola Salo?

Gillar Pride-temat. Har alltid värnat för alla slags minoriteter. Och undrar ibland om det är något jag ska jobba med i framtiden.

Om det finns en mening med att min man lämnade mig efter sjutton år, så kanske de dörrar som öppnar sig för mig skulle kunna leda mig till ett nytt jobb? Något som har med välgörenhet att göra? Med jobb för utsatta människor?

Jag älskar lilla Lovisa och mitt hjärta har alltid klappat varmt för lokaljournalistiken? Men kanske den här staden ändå inte är min? Det finns säkert en plats på jorden också för mig, men var den är får det närmaste året utvisa.

Många tankar väcks då man sitter och tittar på Allsång 🙂

16 reaktioner på ”Härlig allsång!

    1. Jo då, ibland tittar jag på Lotta på Liseberg och det brukar vara väldigt fartfyllt och bra – gillade programmet där Niklas Strömstedt var med, jag har träffat honom IRL 🙂

  1. Ville att Conchita skulle vinna ESC. Hon var… annorlunda.
    Pride-festivalen börjar ju imorgon, men bussarna har flaggats sedan i går. En kollega till mig ska vara med på paraden på lördag. Har hjälpt honom med att göra en banderoll till hans gäng. Ska kanske kolla paraden.

    Allsång – oavsett vem som deltar – är inte mitt stuk alls, gillar inte den sortens musik/uppträdanden – generellt alltså.

    PS. Åsså har du gallrat bort min kommentar till ditt föregående inlägg. Vill du bara ha gullegull-kommentarer? Inte några med glimten i ögat?! Fegis;-) DS.

    Svar: Täby Galopp ska bort, tyvärr. Där ska såklart också byggas fyrkantiga tråkhus. Än så länge har jag inte sett någon ”förstörelse” av galoppfältet. Åt andra sidan har jag inte sett en häst där heller på ett tag. DS.

    1. Torde nog ha godkänt din kommentar nästan så gott som i sin helhet 🙂
      Jag är tyvärr tvungen att gallra om någon skriver det minsta lilla som kan upplevas som stötande av min man, hans nya eller av människor som stöder dem.
      Är ju ansvarig för vad som publiceras här och jag har fört många diskussioner om det…
      Mejlade till en början människor privat och förklarade varför jag gjorde som jag gjorde, men det blev för mycket jobb, då jag ändå svarar på alla kommentarer.
      Hoppas du vill fortsätta kommentera här ändå – vill att vi ska hålla en saklig linje.
      Kram!

  2. Jag satt också och såg på Allsång, underbart!
    (Jag har inte sagt det förut, men min bäddsoffa köpte jag av Lovisa, jättego säljare på MIO i Lidköping. Jag kommer ihåg namnet speciellt, då min man och jag var där för några år sedan och tittade på en möbel och han blev så förtjust i denna trevliga säljare, med det lite ovanliga namnet.)
    Ja, varför inte sadla om till ett nytt jobb? Dörrarna öppnas…
    Kram ❤

      1. Jag har läst ryska, som jag borde fräscha upp! Kan ganska många spanska ord också.

      2. Och för mig är det tvärtom – tre år ryska gör att jag kan några ord, som ”minja zavut Carita” ”ja ni panimaju” och sedan fraser typ ”jag kan tala finska, svenska, engelska” och orden för ”kaffe, te, mjölk, tack, varsågod, mycket” osv. 🙂
        Spanska kan jag lite mer, så kanske vi skulle komplettera varann 🙂

  3. Har ju inte följt din blogg så länge !! Vet ju inte riktigt vad som hände😢
    Om det hållit på länge bakom din rygg tycker jag det är ynkligt Om man hittar en annan partner så får man väl tala om var som skett👿
    Förlåt att jag inte har så lätt att formulera mig.

    Kramar till dig 👍

    1. Ja, det höll väl på ett drygt halvår och det var jag som avslöjade dem. Så visst upplever också jag beteendet som fegt – men tror att många i samma situation gör just så där, vågar inte berätta, väntar och ser.

      Jag tycker du formulerar dig sakligt och bra – tack för att du tittar in hos mig!
      Kramar ❤

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.