Veckans ord – KÄNSLA

Jag har en KÄNSLA av att tiden går väldigt fort. Snart har vi halva maj bakom oss. När jag ser ut genom köksfönstret har jag en KÄNSLA av att våren är på gång. Den är lite sen i år men den kommer.

Björkarna har inga mössöron alls i närheten av huset där jag bor. Men knopparna på några andra träd har slagit ut.

Sedan har jag också en KÄNSLA av att man kan bli len i huden om man använder de här 🙂 Tror de har innehållit badsalt.

Gamla förpackningar i museet i Pyttis.

36 reaktioner på ”Veckans ord – KÄNSLA

  1. Vi får hoppas att våren inte avbryts av hösten. Här känns det, som om hösten kommit.
    Svante

      1. Risken finns, det var minus 5,5 grader klockan 05:00 i morse, och snöfritt är det inte heller ännu. Det har bara varit en natt med plusgrader sedan 1:a april.
        Svante

      2. Klimatförändringar har alltid funnits, under Jordens historia. Det har varit stora, och lilla istiden. Det har också varit tropiskt klimat på våra breddgrader. Allt detta utan att det funnits några förorenande bilar, och industrier. Jag är övertygad om att människan tillskriver sig för stor betydelse, som vanligt.
        Svante

      3. Om några av de höga herrarna släpper atombomber på varandra, så får vi aldrig veta, vems felet är. Det är det största hotet människan står inför.
        Svante

      4. Ja, jag tror att vi bara ska ta en dag i taget och leva våra liv så gott vi kan.
        Vi kan ändå inte påverka vad de stora höga herrarna gör.

      5. Det hjälper inte ens med fria val längre. Fast nu vet jag vad Politikerförakt är för något. Det är det förakt politiker visar sina väljare efter ett val.
        Svante

  2. Vilka fina gamla förpackningar dom tyckte jag om och våren är här även om den riktiga värmen är lite sen ha en skön helg nu så hörs vi 👍

  3. Jo, har också en känsla av att tiden rinner iväg. Det känns speciellt när man är på semester.
    De gamla påsarna med badsalt är ju hur kultiga som helst:-)

    1. Men ni har dagar fyllda av värme och fina nya upplevelser – tiden vi lever är ju hela tiden NU.
      Ha det fortsatt gott, månne inte sommaren kommit då ni återvänder 🙂

  4. Sköna känslor – våren är på gång och mjuk nybadad hud 🙂 Fina gammaldags förpackningar…
    Önskar dig en fin lördag!

  5. De senaste tio åren har jag känt mog oerhört snuvad på våren. Plötsligt har midsommar passerat och jag fryser ffe. Ungefär då börjar jag förbanna klimatet jag bor i där man inte ens kan få lite vårkänslor. Ska jag ha dom i juli eller? Va? Va? Va??

    1. Någon har sagt att årstiderna förskjutits framåt. Vi ska inte vänta oss vår i april och maj, utan först kring midsommar 😀
      Sedan kan sommaren gå långt in september, men jättevarmt är det ju inte och kvällarna blir allt mörkare…
      Så klart att vi känner oss lurade 😀

  6. Tiden har sin gång, men årstiderna flyttar på sig som det ser ut nu. Här uppe i norr är det ju alltid sent, i år senare. Hösten är längre utan snö här nu än tidigare år. Gillar ditt inlägg som gav reflektioner om tiden 🙂

    1. Ja, vi hade +11 i dag, det känns jättebra – klart att +20 är bäst men i dag nöjer jag mig med lite, efter veckor med minus och max +3 är det här toppen!
      Kramar!

  7. Lövsprickningen innebär alltid mycket känslor, precis som du beskriver!
    Och bilderna på havssaltet är underbara.
    Kram Karin

  8. Har lite samma känsla som dig om våren 🙂 Efter en vecka med snöflingor och frost, kanske våren tog sitt tag idag… fin känsla du bjöd upp med 🙂

  9. Underbara bilder så fina ochdu gjorde en perfekt tolkning av känsla och våren skickar du med så nu ska den sätta igång
    KRAM

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.