Glad måndag! 04-12-2017

Kanske bara fem månader till sommaren? Om vi får sommar redan i början av maj månad 🙂
Hur det än går med sommarens ankomst får de här blommorna lysa upp vår dag redan nu.

Bilden är tagen på Galleri Theodors vernissage för en vecka sedan. Utställningen med verk av 28 konstnärer pågår till och med den 16 december.

Konstverket heter Pihakukkia (gårdsblommor) och har målats av Olli Mikonheimo.

Ni andra bloggare som är med i Glad måndag får gärna meddela mig, då sätter jag en länk till er blogg här. Det är för mig ett mycket kärt ”besvär” 🙂

Just nu, just härs bidrag med bland annat vackra, frusna höstlöv.
Julmarknadsbilder från Limtorget  i Lidköping hittas hos Geddfish.
Seniorvinklats bidrag finns bland kommentarerna. Så faktiskt också Just nu, just här-bloggarens 🙂
En vacker vit blomma och två pingviner hittas hos Anki.
Hos Kajsalisa finns tavlor med finska hårdrockare som motiv 🙂
Läcker upplagda rätter, bland annat, hos BP.
Allt som spirar, växer, gror = glädje tycker jag, kollas hos Tomtan.

24 reaktioner på ”Glad måndag! 04-12-2017

  1. Sitter i mörkret, och väntar på Sotaren. Jag har inte eldat sedan Hen sotade sist, men det bryr sig Sotarfirman inte om, de ska bara ha in pengar. Jag skickade in ett förslag till dem att de skulle skicka räkningen, men låta bli besöket. Det föll inte i god jord, för de var ju i alla fall i byn. Jag blir ju låst hela förmiddagen, och var jag inte hemma när de kom skulle det bli straffavgift. Hoppas det finns de som får en trevligare måndag.
    Svante

    1. Nä men fy på dem… man måste väl kunna säga en tid, åtminstone ditåt, då man kommer.
      Och inte hota med straffavgift om man inte själv kan komma på en viss tidpunkt… 😦
      Sur måndag där.

  2. God morgon denna nya måndag!
    Härliga blommor du visar idag – gula och strålande som solen själv!
    Önskar dig också en glad måndag!
    Kram

  3. En bild jag blev väldigt glad över att betrakta 😀 Gult är inte fult, gult är SÅ vackert, som solen 😀
    Jag har med Glad måndag hos mig, det är bilder från den återkommande lilla julmarknaden i gamla Lidköping, nämligen Llimtorget.

    Gladmåndagskram 💛

  4. Det var en fin tavla i naivistisk stil. Sådant gillar jag skarpt:-)
    Glad måndag till dig med. Lägger upp mitt bidrag senare.

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.