Veckans ord – HÄR OCH NU

Temat för vecka 5 i Gemsweeklyphotochallenge är Här och nu.
Det kan tyckas vara ett enkelt tema eftersom allting vi gör, var vi än är, är Här och nu.
Men på ett sätt känns temat också svårt, eftersom Här och nu för mig innebär något slag av medvetande, kanske även stillhet.

Så mina bidrag kommer från en stund på eftermiddagen då jag stod och väntade på att två tjejer som jag skulle fotografera skulle dyka upp.

När jag stannade upp där och bara väntade såg jag hur vackra träd där fanns. Likt skulpturer.

51 reaktioner på ”Veckans ord – HÄR OCH NU

      1. Ja, snön är en fantastisk tecknare/målare. Tänk bara när alla trädstammar är vita bara på en sida, det ser så dramatiskt ut.

  1. Att göra ett litet stopp i vardagen för att begrunda och undra, det fick du chansen till idag, här och nu. Och genast lade du märke till de fina träden i vinterskrud!

  2. Inget kan vara så snyggt som naturen själv. Dina bilder är som fotade skulpturer. Men vad är det för träd, de är nog sydländska, växer troligt inte här. Men vackra är de och dina bilder är ju som konstverk.

  3. Så vackert med trädkronan som bildar ett så fint mönster och de mörka grenarna som avtecknar sig mot den ljusa himlen. Min blogg heter ju nästan som veckans tema, just här just nu, och med det menar jag det som jag tycker mig förstå att du tänker när du tolkar temat. Inte att det måste hända exakt nu, utan mer åt hållet mindfulness, att kunna njuta i nuet och inte alltid tänka att sedan, då… Men i mitt egen tolkning av temat valde jag ändå vad som hände ”här och nu” 😉

      1. Ja, det har inte varit lätt. Mitt problem, om man skall kalla det ett problem, är att jag glidit iväg litet väl långt från framtidstänket och lever väldigt mycket i nuet. Jag måste försöka få en bättre balans i det, det är ju roligt med spännande, långsiktiga mål också. Knepigt det där.

      2. Jag tror det är bra att leva i nuet, att KUNNA göra det.
        Men klart att viss planering också behövs, om man har ett jobb, och/eller familj att ta hand om osv.
        En balansgång är det 🙂

  4. Väldigt vackra bilder och en fin tolkning av temaorden. För mig är också här&nu mer ett menatlt tillstånd och något jag gärna stannar kvar i ett tag.

  5. Jättefina bilder på trädkronan som nästan ser ut som ett spetsmönster. Det är nog bra att ibland försöka komma ihåg att vara här och nu, det är lätt att ha tankarna någon annanstans så att man missar nuet.

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.