Lite smått och gott

… som jag behöver hittade jag på shoppingrundan i hemstaden i dag. Det var fastlagsjippo på Alexandersgatan och jag var där för att ta ett foto och skriva en kort text till Nya Östis.

Liten väska för glasögonen och glasburkar som är vackrare att förvara saker i istället för i papp- och pappersförpackningar i köksskåpen.

Jag har ofta svårt att hålla reda på mer än en väska. Då jag har två stycken och dessutom telefon, kamera och glasögon att hålla reda på slutar det med att jag blir helt vimmelkantig 😀

Den lilla väskan som jag kan låta hänga runt nacken är praktisk med tanke på glasögonen, som jag behöver endast då jag ska läsa texter eller kolla priser på varor.

Dessutom köpte jag ett doftljus och så hittade jag äntligen en skräpkorg i metall till toaletten. En sådan där som man öppnar genom att trycka på en liten pedal med foten.

18 reaktioner på ”Lite smått och gott

  1. Behöver också glasburkar … eller ”finare” plastburkar! Anledningen här är … om ifall kackerlackor råkar komma in.

  2. En fin liten väska för glasögonen – och så passande i svartvitt 🙂 Glasburkar kan man aldrig få för många av – snygga och praktiska!
    En sådan pedalhink i metall har vi på toaletten – både snygg och användarvänlig 🙂

  3. Burkar är bra. Jag tycker dock det är svårt att hitta vackra glasburkar som är låga men bredare eftersom mitt skafferi är i lådor sedan jag moderniserade köket. Jag kör plast, inte lika snajsigt om än praktiskt.

      1. Det är ju charmen, att hitta snygga burkar allteftersom. Jag tycker om små lådor med lock i trä som jag köper när jag hittar på loppis eller utomlands. För småsaker man har hemma.

  4. Lite bra shoppingfynd. Väskan är i min smak och glasburkar får man aldrig för många. Gör alltid lingonsylt och syltad squash.

  5. Fina fynd! Jag kan bli alldeles barnsligt glad när jag hittar små saker som jag länge har letat efter. Den där pedalhinken har jag också i badrummet 😀

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.