Glad Måndag! 07-05-2018

Första måndagen i maj månad faktiskt!
I torsdags då jag tog bilden av krukorna på Stallbacken i Strömfors var det väldigt somrigt och varmt där. Träden hade inte fått mössöron än, men det kanske skedde under helgen. Det här inlägget skrev jag i lördags.

Blomster hör våren och sommaren till.

Glad Måndag är en serie som jag uppfann för några år sedan då jag tyckte att måndagen hade ett oförtjänt dåligt rykte. Bland annat på Facebook såg man många uppdateringar med sura miner och ”I hate mondays”-attityder 🙂

Jag försöker då och då hinna med och länka till mina bloggvänners Glad Måndag-inlägg, för allt fler kommer med i utmaningen.

Andra som är med i Glad måndag!

Kajsalisa

Anki

Konst eller konstigt

Just nu – just här

15 reaktioner på ”Glad Måndag! 07-05-2018

  1. Måndagarna har nog alltför dåligt rykte. Måndagen borde göra mera positiv PR åt sig själv. Bra att du har börjat lite hjälpa måndagen.

  2. Så härligt med vår- och sommarvädret! Enligt väderprognosen skall det vara fint maj månad ut, så vi får njuta för fullt. Jag har inte vågat köpa och plantera sommarblommor i krukorna än, det brukar ju bli nattfrost in i början av juni, men jag kan nog faktiskt tänka annorlunda i år, så kanske blir det en tur till handelsträdgården under nästa vecka. Ett glatt besked för mig i dag, hoppas på detsamma för dig. Här är mitt Glad måndag (och tisdag)-inlägg: https://justnujusthar.com/2018/05/08/blomblad-59-365/
    Ha det fint!

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.