Fem en fredag, KLURIGHETER

Rubiks kub.

Kluriga frågor den här veckan hos Elsamatilda 🙂

När fick du senast konsultera en manual/instruktionsbok?
– Jag tycker inte alls om manualer, har inte nerver nog att läsa långa instruktioner. Har inte köpt manicker på länge, men en gång då jag köpte en liten batteridriven dammsugare kollade jag lite hur man tar av och sätter på munstycket, hur man rengör dammsugaren osv.

Vad brukar folk fråga dig om?
– Mycket som har med journalist- och tidningsjobbet att göra. Vilken textlängd får jag för min artikel, är en vanlig fråga.

Vad gav dig senast huvudbry?
– I går, att i en affär komma ihåg vilket slag av färgkassetter jag ska ha till min skrivare.

Har du någon gång löst Rubiks kub?
– När jag var mycket yngre testade jag några gånger. Jag minns inte om jag nånsin löste den. Om jag gjorde det krävde det lång tid och nerver.

Vad ser du en gång i veckan men två gånger i minuten?
– Erkänner att jag inte har tålamod att fundera allt för länge på gåtor. Googlade därför och hittade ett svar, men för att inte avslöja allt för alla andra säger jag att det har med alfabetet att göra 🙂

17 reaktioner på ”Fem en fredag, KLURIGHETER

  1. Jag ska erkänna att jag inte heller gillar instruktionshandlingar, Men den telefon jag köpte idag har sina instruktioner inne i sig, men hitta dit har jag inte lyckats med. Jag har alldeles själv listat ut hur man ringer på den, och det var ju därför jag köpte den. Kanske jag snubblar över instruktionerna med tiden.
    Svante

      1. Kom hem från butiken nyss, fick hjälp där med att få bort öppnings koden, och instruktion om hur man tar emot samtal. Resten av vad den telefonen kan, får jag försöka lära mig med tiden. Huvudsaken är att den går att använda, som telefon.
        Svante

  2. Tänkte jag skulle ha hoppat på utmaningen men nej, kände mig svarslös.Är ju ingen som frågar mig nåt när jag inte jobbar längre, haha. Bara som – att du vågar cykla? Men det är mera ett påstående om att jag ska låta bli.
    Rolig utmaning annars 😀 Trevlig fredag!

    1. Den här utmaningen var lite svårare, klurigare 😀
      Jag hinner inte med alla utmaningar, skulle gärna vara med i Gems Weekly med orden och i Orsakullans utmaningar, men som sagt, har inte riktigt tid.
      Trevlig lördag och kram!

  3. haha, ser att flera har googlat på gåtan, jag hade inte riktigt fattat att man ens kan göra det! Men jag löste den ändå, förmodligen tack vare att jag löser mycket korsord.

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.