Fem en fredag – fem ord

Den här veckans utmaning hos Elisamatilda är lite rolig. Jag är inte med där varje vecka, men då och då 🙂

Med fem ord, hur har din vecka varit?
Mycket tidningsjobb, men intressanta dagar.

Med fem ord, vad behöver du just nu?
– Avkoppling, vila, umgänge med vänner.

Med fem ord, hur är ditt humör?
– Bra! Är sällan en surpuppa.

Med fem ord, hur ser ditt hem ut?
– Snart harmoniskt, balans i allt.

Med fem ord, vad gillar du med januari?
– Blir minut för minut ljusare.

Lite grönt i knutarna här hemma 🙂

26 reaktioner på ”Fem en fredag – fem ord

  1. så mycket positivt i dina svar. Det behövs verkligen för det är många som bara ser det negativa tyvärr.
    Kram

  2. Bra gjort! Verkar vara en rolig utmaning. Själva idén gillar jag. Något i den stilen hade varit något för MeWe en särskild dag i veckan. Inte som utmaning utan ett återkommande inlägg.
    Ha en trevlig helg. Kram!

  3. Bra svar. Jag kunde svara lika på ettan, trean och femman, bara byta ut tidnings- mot skriv. De två andra, om hemmet speciellt, närapå motsatsen. Men gillar det, vi är två och minska på saker är svårt. Vad jag behöver…. Hm. Akut: mat! Annars är jag tillfreds med det mesta… Trevligt veckoslut!

  4. Precis som du är jag också sällan sur. Å jag skrev också att det faktiskt märks att dagarna blir längre och längre. Det finns hopp med andra ord:-)

  5. Jag märker att de flesta förknippar januari med att ljuset kommer åter, jag tycker att det knappt märks än. Trevlig helg

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.