Glad måndag! 20-01-2020

Jag försöker hålla humöret uppe trots att jag från och till har haft väldigt ont.
Jag misstänker ischias och ska kolla om jag får tid hos en naprapat. En osteopat ska jag besöka om en dryg vecka. Har också fått ett naturpreparat, myrsalva, via en vän. Jag är öppen för att testa allt under den väntan som det blir innan jag kan träffa läkare.

Glad måndag till er alla med denna bukett som årets luciamamma fick av luciaföljet efter deras avslutade värv.

29 reaktioner på ”Glad måndag! 20-01-2020

  1. Gillar inte det du råkat ut för. Har ni ingen akutmottagning hos dig, så du kan få värktabletter tills du får träffa Osteopaten.
    Svante

  2. Yngste sonen, som har Bechterews, går till en osteopat. När jag frågar vad hon gör, säger han att det bara är ren handpåläggning, men han mår mycket bättre när han går därifrån. Dyrt är det, men värt pengarna.
    Glad måndag!
    Kram, Ingrid

    1. 75 euro för en timme hos oss – värt ett försök tycker jag.
      Har hört bara gott om honom. Handpåläggning – precis. Men även lite prat om stretchövningar, kost och annat – om man vill.

  3. Fick faktiskt googla luciamamma och lärde mig att det inte bra finns luciamammor utan också luciapappor. Å nu vet jag dessutom vad de gör. Har faktiskt ingen aning om det finns sådana här i Sverige också.
    Hoppas luciamamman blev glad när hon fick den fina buketten.

    1. Egentligen tänker jag att de här svårigheterna med rörligheten, smärtorna osv. lär mig mycket.
      Att om jag någon dag slipper dem så är jag tacksam och jag lär mig förstå dem som lever med kroniska smärtor.

  4. Vackra blommor! Jag var med som tärna i Jakobstads luciafölje i början av 90- talet. Det var en rolig, men också jobbig tid. Fint minne dock.
    Jobbigt med misstänkt ischias. Har du provat tigerbalsam? Också ett bra naturpreparat som lindrar smärtan.. Må bättre! 😀

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.